By dave.bryant@dotsub.com tisdagen den 12 november 2019
Inlagd i ord
svar 3
Gillar 0
Visningar 8.1K
Röster 0
I have a very large MS word document (40 or 50 pages) that is made up of similar chunks of text
Engelska - hej
Spanska - hallå
Franska - bonjour
Engelska - adjö
Spanska - adios
Franska - au revoir

Jag skulle vilja lägga till ett annat språk - dvs lägga till en tysk rad efter varje franska rad. Jag behöver inte oroa mig för innehållet i raden - vi har översättare som gör det men jag vill att dokumentet ska se ut 
Engelska - hej
Spanska - hallå
Franska - bonjour
Tysk - 
Engelska - adjö
Spanska - adios
Franska - au revoir
Tysk - 
Så det jag vill att logiken ska säga är att varje gång det finns en rad som börjar med "franska" infoga en rad som innehåller "tyska"
Som jag sa det finns nästan tusen av dessa grupper så att göra det för hand är inte riktigt ett alternativ.
Tack
Artikeln är lätt att förstå, detaljerad och noggrann! Jag hade mycket skörd efter att ha sett det här inlägget från dig! Jag tyckte det var intressant, din artikel gav mig ett nytt perspektiv! Jag har läst många andra artiklar om samma ämne, men din övertygade mig! bmi-kalkylator
·
3 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Följ dessa steg för att infoga en horisontell linje i ditt dokument:
Placera markören i dokumentet där du vill infoga den horisontella linjen.
Gå till Format | Gränser Och Skuggning.
Klicka på knappen Horisontell linje på fliken Kanter.
Bläddra igenom alternativen och välj önskad rad.
Klicka på OK.
·
3 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Du har skrivit ett bra inlägg, jag ska lägga till ett bokmärke för den här sidan, tack för infon. Jag uppskattar faktiskt din egen position och jag kommer säkert att komma tillbaka hit. Tack.
·
3 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Visa hela inlägget