Tisdag, 25 januari 2022
  2 svar
  7.1K besök
0
Röster
Ångra
/media/kunena/emoticons/smile.png Bonjour,Je voudrais vous exposer un problème que je rencontre en passant par le menu "Edition" --> Atteindre --> Cellules... (ou CTRL T) J'ai auparavant utilisé une formule "texte", un copié/collé "valeurs". Mån Excel date de Office 2003, mais c'est pareil vace Excel 2007 (voir fichier joint).Ci-joint un fichier qui décompose en 6 feuilles le déroulement de mon processus (le but est de creer de petits jeux composés de plusieurs acrostiches) .Ce que je souhaiterais, c'est que toutes les cellules vides de la plage en Feuilles 3, 4 ou 5 puissent être colorées ensemble.Et je ne souhaite pas de MFC (Mise en Forme Conditionnelle), car je vais être ensuite amené à supprimer le texte (voir Feuil6), pour ne faire plus apparaître que des cellules bordurées et colorées.

Est-ce möjlig utan trop de manipulationer? Felaktigt ett makro?

Cordialement.   Cellules_semblant_vides.xlsx
2 år sedan
·
#2455
0
Röster
Ångra
Hej Patapin,

Skriv på engelska så att de flesta användare kan förstå dig.

Amanda
2 år sedan
·
#2456
0
Röster
Ångra
Hej Amanda Lee, du har rätt, jag ska försöka göra det:
Jag skulle vilja berätta om ett problem jag står inför, med Excel 2003 eller 2007. Först använder jag MID-funktionen för att separera ord i bokstäver. Sedan väljer jag ett specifikt område med alla formler, jag kopierar det och klistrar in det med " Värden” Nu använder jag CTRL+T (eller Sök & Välj à Reach)--> Celler--> Tomma celler--> OKOch det här är konstigt: det finns inga motsvarande celler! Vad hände? Hur kan jag rätta till detta?  Non_empty_Cells.xlsx
 
  • Sida:
  • 1
Det finns inga svar på det här inlägget än.