Tisdag, 26 April 2022
  7 svar
  5.5K besök
0
Röster
Ångra
Jag försöker kopiera sammanslagna celler från en rapport till en annan. Det jag behöver från någon är en detaljerad förklaring av hur man gör detta. Jag kan inte hitta någon plats där det förklarar hur man kopierar sammanslagna celler, men webbplatsen säger att det kan göras. Behöver bara steg för steg instruktioner.
Tipsa gärna om vad du ska göra.
Tack. Räkningen
2 år sedan
·
#2657
0
Röster
Ångra
Hej Bill,

Kan du förtydliga hur du vill kopiera de sammanslagna cellerna? Och bifoga en exempelfil med rapportformateringen som du pratade om ovan (kom ihåg att rensa din privata information).

Jag förstår inte riktigt din fråga eftersom Excel i sig låter dig kopiera sammanslagna celler.

Amanda
1 år sedan
·
#2701
0
Röster
Ångra
Jag är ledsen att det är så sent att jag var på sjukhuset och sedan återhämtade mig hem

Jag försöker få Excel att kopiera data från en rapport till en annan. men det fungerar inte för mig. Jag gjorde en google-sökning och svaret tillbaka var att excel inte kan göra en copypaste av sammanslagna celler.
Det är att använda den vanliga kopiera och klistra in funktionen i excel.
Det jag behöver veta av dig är:
*vad använder jag för att åstadkomma detta antingen Kooltools eller Kooltools plus
*Jag behöver veta vilka funktioner jag klickar på för att få data att kopiera varje gång informationen ändras
*Jag vet inte om det beror på att cellerna är låsta. I lösenordsskyddssektionen under "Tillåt användare av detta kalkylblad att: Jag har bara "Välj olåst cell"
Jag har bifogat 2 PDF-filer av dokumenten i protokollsrapporten. Jag har villkorlig formatering så området jag behöver ha information kopierad till från Bar Managers-rapporten är i gult. Jag vet verkligen inte vilken annan information du kan behöva, du kommer att behöva skriva tillbaka den förfrågan till mig.
Tack på förhand för hjälpen i denna fråga
1 år sedan
·
#2709
0
Röster
Ångra
Hej där,

Jag är ledsen att höra det. Hoppas du mår bättre nu.

– Jag försöker få Excel att kopiera data från en rapport till en annan rapport. men det fungerar inte för mig. Jag gjorde en google-sökning och svaret tillbaka var att excel inte kan göra en copypaste av sammanslagna celler.
- När du kopierar sammanslagna data från en rapport till en annan. Är storleken på de sammanslagna cellerna i två rapporter olika? Till exempel består den ena av 2 rader och 3 kolumner, den andra består av 1 rad och 3 kolumner. Om så är fallet finns det inget sätt att kopiera och klistra in, oavsett vilken funktion du använder.

– Jag har bifogat 2 PDF-filer av dokumenten.
- Ledsen att jag inte kunde se pdf-bilagor. Har du laddat upp filerna och sedan infogat dem i ditt svar?

Amanda
1 år sedan
·
#2728
-1
Röster
Ångra
Hej Amanda
Jag har 3 problem som borde lösas och lösa problemet med din hjälp. Först gick jag in och designade om barchefsrapporten och postprotokollet så att alla celler har samma format, storlek och så vidare.

1. Jag gick in och använde Xcels copy/paste. Informationen som överförs till från Barchefernas rapport till Postprotokollet. Problemet är när jag ändrade siffrorna i barchefsrapporten så ändrades inte siffrorna i postprotokollet. Jag behöver veta om det finns något i Kool tools eller Kool tools plus som jag kan använda för att få siffrorna att ändras när jag anger dem i barchefsrapporten. (Se till att ge mig information om vad jag ska göra)

2. I skyddsarbetsbladet har jag bara markerat 2 objekt, de är "Skydda kalkylblad och innehållet i låsta celler" och "Välj olåsta celler". Jag behöver veta om det finns några andra kryssrutor som måste markeras.

3. Ända sedan jag installerade Kool Tools har min dator låst sig. Finns det något jag kan göra för att stoppa detta från att hända. Bara idag har den låst sig 3 gånger och jag måste stänga av datorn och starta om den.

Om du kan ge mig svaret på dessa tre frågor tror jag att vi kan avsluta det här.
Tack igen för all hjälp med detta.
1 år sedan
·
#2729
0
Röster
Ångra
se ovan
1 år sedan
·
#2730
0
Röster
Ångra
se ovan din Captcha verkar inte fungera
1 år sedan
·
#2739
0
Röster
Ångra

3. Ända sedan jag installerade Kool Tools har min dator låst sig. Finns det något jag kan göra för att stoppa detta från att hända. Bara idag har den låst sig 3 gånger och jag måste stänga av datorn och starta om den.

Använde du någon funktion i det så att det fick din dator att låsa sig? Eller har din dator bara låst sig med Excel på? Och berätta för mig versionen av ditt Kutools, Excel och datorsystem. Och vilket språk använder du på din dator?
  • Sida:
  • 1
Det finns inga svar på det här inlägget än.