Onsdag, 29 juni 2022
  13 svar
  5.5K besök
0
Röster
Ångra
Hallå,

Jag försöker skicka ett e-postmeddelande baserat på en indirekt cellvärdeförändring (t.ex. > 7), med e-postbilagan och specifik cellreferens till de ändrade cellerna i min utflyktsposttext. Jag har sänkt den indirekta cellvärdets förändring baserat på kriterierna. Men jag får ett 424-fel när jag försöker ställa in en variabel för att anropa celladressen i min e-post. Kan du hjälpa till? Jag känner att jag är nära.

Dim xRg As Range
Dim xRgSel As Range
'Ställ in räckvidd och mål
Privata delarkivsförändring (ByVal-mål som område)
Dim xRgPre As Range
On Error Resume Next
Om Target.Cells.Count > 1 Avsluta Sub
Ställ in xRg = Range("Q2:Q43")
Ställ in xRgPre = xRg.Precedents
Ställ in xRgSel = Intersect(Target, xRg)
ActiveWorkbook.Save
Om xRg.Value > 7 Då
Ring Mail_small_Text_Outlook
ElseIf (Inte xRgPre Is Nothing) Och (Skära(Target, xRgPre).Address = Target.Adress) Då
End If
End If
End Sub
Sub Mail_small_Text_Outlook()
Dim xOutApp som objekt
Dim xOutMail som objekt
Dim xMailBody As String
Ställ in xOutApp = CreateObject("Outlook.Application")
Ställ in xOutMail = xOutApp.CreateItem(0)
xMailBody = "Hej, celler(er)" & xRgSel.Address(False, False) & _
" i arbetsbladet '" & Me.Name & "' är 3 dagar efter intag" & vbNewLine & vbNewLine & _
"Vänligen granska och nå ut till lead(erna)" & vbNewLine & _
"Tack"
On Error Resume Next
Med xOutMail
.Till = ""
.CC = ""
.BCC = ""
.Subject = "Dagar sedan blyintag"
.Body = xMailBody
.Attachments.Add (ThisWorkbook.FullName)
.Visa 'eller .Skicka
Sluta med
På Fel GoTo 0
Ställ in xOutMail = Ingenting
Ställ in xOutApp = Ingenting
End Sub


Tack!
1 år sedan
·
#2838
0
Röster
Ångra
Hej där,

När du får ett 424-fel, klicka på felsöka och ta sedan en skärmdump av det hittade problemet.
debug.png

Vi körde koden du angav, den fungerade bra efter att vi ändrade slutar om nedan till exit sub.
ändra.jpg

Ändra din kod i enlighet med det och prova den för att se om den fungerar som du vill.

Amanda
1 år sedan
·
#2843
0
Röster
Ångra
Tack, Amanda! Men jag får fortfarande felet, och prompten ger inte ett "felsökningsalternativ". Jag är ganska ny på VBA, kan det vara mitt indrag? Ser att det fungerar på din sida. Jag har försökt ladda upp en skärmdump men har svårt att få mitt svarsmeddelande skickat (det laddas under långa perioder, bara en headsup).
1 år sedan
·
#2844
0
Röster
Ångra
Hej Ryan, ändrade du bara genomstruken slutar om till exit sub? (Jag noterade att det finns ett stavfel (eixt) i skärmdumpen, förlåt för det.)
Om ja, kan du bifoga Excel-filen där du använde koden?

Amanda
1 år sedan
·
#2847
0
Röster
Ångra
Tack, Amanda! Men jag får fortfarande felet, och prompten ger inte ett "felsökningsalternativ". Jag är ganska ny på VBA, kan det vara mitt indrag? Ser att det fungerar på din sida. Jag har försökt ladda upp en skärmdump men har svårt att få mitt svarsmeddelande skickat (det laddas under långa perioder, bara en headsup).


Du kan försöka lägga upp det med bilagorna nu. :)
1 år sedan
·
#2858
0
Röster
Ångra
Hej Amanda, förlåt för förseningen, jag ändrade End if till Exit Sub. Men jag kan inte lägga till excel-filen eller skärmdumparna av någon anledning - jag kan inte svara med bilagorna. Jag kunde inte lägga till excel-filen ändå eftersom det är en xlsm-fil och som inte stöds för filuppladdning. Kan vi chatta via e-post?
1 år sedan
·
#2859
0
Röster
Ångra
Hej Amanda och ExcelFan, förlåt för förseningen, jag ändrade End if till Exit Sub. Men jag kan fortfarande inte lägga till excel-filen eller skärmdumparna av någon anledning - jag kan inte svara med bilagorna. Jag kunde inte lägga till excel-filen ändå eftersom det är en xlsm-fil och som inte stöds för filuppladdning. Hur som helst kan vi chatta via e-post? På så sätt kan jag skicka filerna
1 år sedan
·
#2861
0
Röster
Ångra
Hej Amanda, förlåt för förseningen, jag ändrade End if till Exit Sub. Men jag kan inte lägga till excel-filen eller skärmdumparna av någon anledning - jag kan inte svara med bilagorna. Jag kunde inte lägga till excel-filen ändå eftersom det är en xlsm-fil och som inte stöds för filuppladdning. Kan vi chatta via e-post?


Hallå,

Varför inte spara den som zip eller rar?:)
1 år sedan
·
#2864
0
Röster
Ångra
Jag kan tyvärr inte posta någon filtyp, inte heller länkar. Jag har kontaktat supporten men svarar nu ännu. Inte säker på orsaken men när sidan skickas laddas den bara och skickas inte. Har provat flera webbläsare, rensat cacheminnet och flera enheter :/

Jag uppskattar din vilja att hjälpa till! Tyvärr kan jag inte skicka filer för närvarande
1 år sedan
·
#2867
0
Röster
Ångra
Hej Ryan,

Tack för feedbacken. Vi kommer att kontrollera om det finns några problem med att bifoga filer. För nu, skicka din fil till

Amanda
1 år sedan
·
#2868
0
Röster
Ångra
Hej Amanda!

Det här är Ryan4 från ExtendOffice. Tack för att du skickade din e-postadress för att hjälpa till att lösa mitt problem, jag tänker vara en aktiv medlem sedan jag upptäckte din fantastiska community, så jag hoppas att mina filuppladdningsproblem kan lösas så småningom!

För nu, se den bifogade filen här. Jag uppdaterade koden för att läsa "Exit Sub" istället för "End if", men jag får fortfarande ett felmeddelande utan felsökningsalternativ. Kan du ge råd? Kanske är det min struktur eller indragning.

Tack igen för din hjälp!
Ryan

Hej Ryan,

E-postmeddelande mottaget. Eftersom det kan finnas andra användare som har samma problem kommer jag att svara här.

Vänligen prova metoden nedan:
1. Öppet Hänvisning.
vba-referens.png

2. Kolla upp Microsoft Outlook 16.0 Objektbibliotek. Obs: Istället för 16.0 kan du ha 15.0, 14.0 osv.
vba-library.png

3. Byt ut koden nedan
Dim xOutApp As Object
Dim xOutMail As Object

till
Dim xOutApp As Outlook.Application
Dim xOutMail As Outlook.MailItem


Vänligen prova ovanstående 3 steg. Eftersom din vba fungerar bra på vår dator, så är det svårt för oss att återskapa problemet. Förhoppningsvis kan den här metoden hjälpa dig!

Amanda
1 år sedan
·
#2887
0
Röster
Ångra
Hej Amanda, jag har Microsoft Outlook 16.0 Objektbibliotek men tyvärr fungerade inte detta heller - jag har ett nytt fel som pekar på problemkoden. Det verkar som om Outlook.Application inte är en definierad typ - måste jag skapa någon tidig bindning för att kvalificera objektet?

Tack!

(ps igen, jag kan inte skicka skärmdumpar/bilagor - skickar via e-post men posta gärna här för communityn också.)
1 år sedan
·
#2895
0
Röster
Ångra
Hej Ryan,

Meddelande mottaget. Men ledsen att eftersom koden fungerar på våra datorer, så kunde vi inte komma på andra lösningar för dig nu. :(

Om skärmdumparna, klickade du Ladda upp filer under Tillbehör och välj sedan de filer som stöds av forumet?

Amanda
1 år sedan
·
#2902
0
Röster
Ångra
Bummer :/ Jag undrar vad det kan vara - jag ska försöka leka med det lite mer.

Om filerna, jag försökte det. Jag laddar upp bra men efter att ha kontrollerat att jag inte är en robot och tryckt på svar. Sidan bara laddas och laddas, men skickar aldrig. Jag kan svara bra utan bilagor. Amanda, jag mailade dig bilagorna och boken.

Meddelar er om jag får det här löst!
Tack för all hjälp i alla fall :)

Ryan
  • Sida:
  • 1
Det finns inga svar på det här inlägget än.