By sheridan60 på onsdagen den 30 november 2022
Inlagd i excel
svar 2
Gillar 0
Visningar 4.8K
Röster 0
Jag har blivit ombedd att ändra någon annans kalkylblad för vår användning. I den här filen spårar vi framsteg på flera jobb, men samma frågor ställs varje vecka och de tittar aldrig på statusuppdateringskolumnerna eftersom de skulle behöva bläddra och jaga. Jag skulle vilja lägga till en cell till varje rad som har flera "kategorier" inom den cellen som är statiska. Ungefär som rubriker, men har sedan möjligheten att skriva ett snabbt one-liner-svar för varje kategori.

Jag försökte lägga till flera rader och bara slå samman raderna i alla andra kolumner individuellt, så de andra cellerna var längden på den här nya cellen som faktiskt är 9 rader lång. Men när jag gjorde detta, skulle de andra cellerna inte radbryta text så att alla uppdateringar var synliga. Jag laddade upp en skärmdump av hur det ser ut nu. Jag skulle vilja åstadkomma detta utan att kräva individuella rader med celler för varje objekt och göra dessa kategorier statiska med möjligheten att redigera ett svar till höger.
Tack på förhand
Darrell
När jag har ett inkommande e-postmeddelande i outlook med bifogad excel-fil och jag förhandsgranskar excel-filen så visar den mig alltid de första raderna (startraderna) i excel-filen/arket. Men jag vill se de senast angivna raderna i outlook-förhandsgranskningen utan att öppna excel-filen med big data på https://testmyspeed.onl/.
·
1 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Hej!
Som jag förstår vill du visa användardefinierade svar enligt den valda kategorin.
1. Gör en rullgardinslista med kategori (om du inte vet hur man skapar en lista, spendera 1 minut på den TitelDenna artikel )
2. Använd sedan SWITCH-funktionen i utdatacellen (se bifogad excel-fil)
=SWITCH(C3,F8,G8,F9,G9,F10,G10,F11,G11,F12,G12)
Där C3= cell som innehåller kategorilista
F8,G8,F9,G9,F10,G10,F11,G11,F12,G12 = celler som innehåller svarsmeddelanden
·
1 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Visa hela inlägget