By rraushan2088@gmail.com torsdagen den 08 december 2022
Inlagd i excel
svar 3
Gillar 0
Visningar 4K
Röster 0
Jag vill ställa in formeln i Excel vilka data är nedan, snälla hjälp mig att ställa in formeln .... Jag har också bifogat Excel-ark.
-------------------------------------------------- -------------------------------
RECV DATUM | RCV. CH. NEJ | RECV | RECV DATUM | RCV. CH. NEJ | RECV |
-------------------------------------------------- -------------------------------
02-aug | 1362 | 717 | 02-aug | 1366 | 612 |
-------------------------------------------------- -------------------------------

min data är kolumnvis och jag vill ha datumvis totalsumma av "RECV"-värden ...

snälla hjälp mig
Hej där,

Förlåt för det sena svaret.

Eftersom dina data är kolumnvis måste du kapsla ihop några formler:

I cellen O4 kan formeln vara: =SUM(SUM(FILTER(F4:F6,D4:D6=N4,0)),SUM(FILTER(I4:I6,G4:G6=N4,0)),SUM(FILTER(L4:L6,J4:J6=N4,0)))
I cellen O5 kan formeln vara: =SUM(SUM(FILTER(F4:F6,D4:D6=N5,0)),SUM(FILTER(I4:I6,G4:G6=N5,0)),SUM(FILTER(L4:L6,J4:J6=N5,0)))
I cellen P4 kan formeln vara: =TEXTJOIN(",",TRUE,TEXTJOIN(",",TRUE,FILTER(E4:E6,D4:D6=N4,"")),TEXTJOIN(",",TRUE,FILTER(H4:H6,G4:G6=N4,"")),TEXTJOIN(",",TRUE,FILTER(K4:K6,J4:J6=N4,"")))
I cellen P5 kan formeln vara: =TEXTJOIN(",",TRUE,TEXTJOIN(",",TRUE,FILTER(E4:E6,D4:D6=N5,"")),TEXTJOIN(",",TRUE,FILTER(H4:H6,G4:G6=N5,"")),TEXTJOIN(",",TRUE,FILTER(K4:K6,J4:J6=N5,"")))

Vänligen ge det ett försök.

Amanda
·
1 år sedan
·
0 Likes
·
-1 röster
·
0 Kommentarer
·
Hl,
Tack för ditt svar ... verkligen fantastisk formel du använder i det ... men det är inte mycket mer användbart ... resonera bakom det .... här nej. kolumn är inte fixad..den kan öka när som helst....och sekundär resion är ingen använder ms office 360 ​​eller uppgraderad version....här har alla bara ms office 2013 och i denna text är inte gemensam formel tillgänglig .....så snälla föreslå en annan formel som är kapabel för ms 2013...
·
1 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Hej där,

Om antalet kolumner inte är fast, så är jag rädd att det inte kommer att fungera med formler...

Amanda
·
1 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Visa hela inlägget