By Tobon på söndagen den 23 april 2023
Inlagd i excel
svar 3
Gillar 0
Visningar 4.3K
Röster 0
Hej! Jag håller för närvarande på att skapa ett big data baserat kalkylblad som innehåller flera olika formler och cellreferensformler för datum och annan data. En av de svåraste formlerna eller villkorlig formatering att skapa är att hitta hur man ändrar texten eller värdefärgen i en cell som refereras till en annan cell i ett annat kalkylblad. Exempel: Jag har ett datum i cell C2 i blad2 som är cellreferens för ett datum i cell B2 i blad1. Nu, hur kan jag få cell C2 att ändra färgtext eller värde (inte cellfärgen) när jag ändrar i cell B2? För just nu, om jag ändrar datumet i B2 och markerat i rött ändras det bara värdet i cell C2 men inte färgen.

Jag skulle verkligen uppskatta om någon kunde hjälpa mig med detta.

Tack så mycket!!!!
Hej där,

Vänligen kolla detta inlägg och se om det kan hjälpa dig: https://www.extendoffice.com/forum/3-excel/1010-color-fill-cells-on-sheet1-from-drop-down-list-on-other-sheets.html

Amanda
·
1 år sedan
·
0 Likes
·
1 Röster
·
0 Kommentarer
·
There could be many reasons for Data Loss from devices such as Hard Disk, Pen Drive, Memory Card, Raid Servers, etc. However, need not worry now; you can recover your data by taking Pen Drive Data Recovery softwareServices uttar Pradesh. We are the expert in the recovery of data since 2000 with 2+ million happy customers. We are located in 15 major cities / country across India if you require data recovery services choose your nearest one. We maintain data confidential. We work on No Recovery, No Charge Policy. For more details, feel free to contact us at (+91) 9868337762 . Everything can be recovered from this website
On our website, you may locate all of the available software tools:
”. Highlights of our Data Recovery Services:
• Hard Disk Recovery
• E-mail Recovery
• Server recovery
• Laptop/desktop Recovery
• Photo Recovery
• Removable Media Recovery
• Encrypted Data Recovery
• Databasåterställning
• Tally Data Recovery
• Android Data Recovery
• Storage Box Recovery (nas &san)
• File Recovery
• Raid Recovery
• Sd Card Recovery
Mobial ***** recovery
·
1 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Hej Amanda,

Tack för ditt svar. Tyvärr provade jag metoden förklara i Viepyr-fallet men det fungerade inte för mig.
Vänligen bifogade exempel där datumet markerat i rött på blad 1 inte ändras till rött på blad 2.
eller kanske jag missar eller anger fel del av formeln?
·
1 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Visa hela inlägget