Anonym användare
  Söndag 23 april 2023
  3 svar
  4.3K besök
0
Röster
Ångra
Hej! Jag håller för närvarande på att skapa ett big data baserat kalkylblad som innehåller flera olika formler och cellreferensformler för datum och annan data. En av de svåraste formlerna eller villkorlig formatering att skapa är att hitta hur man ändrar texten eller värdefärgen i en cell som refereras till en annan cell i ett annat kalkylblad. Exempel: Jag har ett datum i cell C2 i blad2 som är cellreferens för ett datum i cell B2 i blad1. Nu, hur kan jag få cell C2 att ändra färgtext eller värde (inte cellfärgen) när jag ändrar i cell B2? För just nu, om jag ändrar datumet i B2 och markerat i rött ändras det bara värdet i cell C2 men inte färgen.

Jag skulle verkligen uppskatta om någon kunde hjälpa mig med detta.

Tack så mycket!!!!
1 år sedan
·
#3493
1
Röster
Ångra
Hej där,

Vänligen kolla detta inlägg och se om det kan hjälpa dig: https://www.extendoffice.com/forum/3-excel/1010-color-fill-cells-on-sheet1-from-drop-down-list-on-other-sheets.html

Amanda
0
Röster
Ångra
Det kan finnas många orsaker till dataförlust från enheter som hårddisk, pennenhet, minneskort, raidservrar, etc. Behöver dock inte oroa dig nu; du kan återställa dina data genom att ta Pen Drive Data Recovery softwareServices uttar Pradesh. Vi är experten på återställning av data sedan 2000 med 2+ miljoner nöjda kunder. Vi finns i 15 större städer/land över hela Indien om du behöver dataåterställningstjänster, välj din närmaste. Vi håller data konfidentiell. Vi arbetar med No Recovery, No Charge Policy. För mer information, kontakta oss gärna på (+91) 9868337762. Allt kan återställas från denna webbplats
På vår webbplats kan du hitta alla tillgängliga programvaruverktyg:
”. Höjdpunkter i våra dataåterställningstjänster:
• Hårddiskåterställning
• E-poståterställning
• Serveråterställning
• Återställning av bärbar dator/dator
• Fotoåterställning
• Återställning av flyttbara media
• Krypterad dataåterställning
• Databasåterställning
• Tally Data Recovery
• Android Data Recovery
• Återställning av förvaringslådor (nas &san)
• Filåterställning
• Raid Recovery
• Återställning av SD-kort
Mobil ***** återhämtning
1 år sedan
·
#3498
0
Röster
Ångra
Hej Amanda,

Tack för ditt svar. Tyvärr provade jag metoden förklara i Viepyr-fallet men det fungerade inte för mig.
Vänligen bifogade exempel där datumet markerat i rött på blad 1 inte ändras till rött på blad 2.
eller kanske jag missar eller anger fel del av formeln?
  • Sida:
  • 1
Det finns inga svar på det här inlägget än.