Torsdag, 20 februari 2020
  1 svar
  6.2K besök
0
Röster
Ångra
Hallå,

Jag bifogar excel-fil som referens.

I det bifogade kalkylarket har jag använt en rullgardinsmeny i cell B11, H11 an och J11. När du väljer den önskade rullgardinsmenyn från den tillgängliga listan uppdateras sökvägen för "FromPath" och "ToPath" i cell C3 och C7. Senare brukade jag klicka på knappen "KOPIERA TILL SHAREPOINT", som sedan kör makrot för att kopiera filerna till SharePoint.

Så här fungerar det, om jag behöver kopiera "A" leverantörsfiler till SharePoint, måste jag välja "A" från leverantörens namn rullgardinsmenyn. På samma sätt för att kopiera "B"-leverantörsfiler till SharePoint, måste jag återigen välja "B"-leverantör från rullgardinsmenyn (detta är en-i-en-aktivitet)

Nu är kravet att kopiera slumpmässiga leverantörsfiler till SharePoint. på en gång.

Till exempel - om jag vill kopiera filer för leverantör C, D, E och F från delad enhet till SharePoint, bör jag ha en möjlighet att välja C, D, E och F och kopiera endast dessa filer till denna respektive mappar på SharePoint på en gång, snarare än att kopiera en efter en.

UPPDATERA LEVERANTÖRS NAMN-knappen används för att uppdatera alla nya leverantörsnamn som skapas till Shared Drive, samma uppdateras i kolumnen M i kalkylbladet

Obs: Jag kopierar manuellt Outlook-e-postmeddelanden (eftersom det inte finns något unikt) till respektive leverantörsnamnmappar på delad enhet.
Mina delade mappar är - Säkerhetskopiering av leverantörer > A, B, C, D, E......... (dvs mappar med leverantörsnamn) > 2018, 2019 och 2020 mappar.

I år kommer e-postmeddelanden att kopieras till 2020-mappen.
Tack,
3 år sedan
·
#2082
0
Röster
Ångra
Även om SPD-arbetsflöden inte har en åtgärd för att flytta en fil kan du göra det indirekt genom att använda REST API från arbetsflödet.
För några år sedan har jag skapat en liknande lösning för en kund på detta sätt.
Slutpunkten du vill använda är denna:
_api/web/folders/GetByUrl('Original Document Location')/Files/getbyurl('//cdn.extendoffice.com/Test.pdf')/CopyTo(strNewUrl='/sites/Meetingsite/DocumentNewLocation/Test.pdf',bOverWrite=true)
Att våga sig in i hela "ringa resten api från ett arbetsflöde" kan vara lite skrämmande till en början, men det är faktiskt inte så illa - och vid det här laget finns det en hel del resurser att hitta online för att hjälpa dig.
  • Sida:
  • 1
Det finns inga svar på det här inlägget än.