By tobiasax söndagen den 24 oktober 2021
svar 1
Gillar 0
Visningar 5.4K
Röster 0
Istället för fast bredd eller höjd vore det trevligt med alternativen maxbredd och maxhöjd istället. Givetvis kombinerat med möjligheten att behålla förhållandet bredd/höjd (som helst överförs till bilden i Excel-filen).
Jag hamnade i situationen där mina bilder varierar mycket i både höjd och bredd. Så om jag låter höjden styra blir mitt lakan för långt och låter jag bredden styra blir det för brett. Om jag hade möjlighet att ställa in en maxhöjd på dvs 100 och max bredd på 150 så skulle resultatet bli en bra kompromiss.

En annan fråga förresten när jag använder fast bredd är att om jag först importerar en kolumn med bilder med höga och smala bilder (låt oss säga H 500 W 200) och sedan importerar en annan kolumn med låga och breda bilder (dvs. H 200 W 500), radhöjden justeras enligt den senaste importen. Så de höga bilderna klipps bort. Så om det är möjligt att kontrollera om det finns andra bilder på samma rad när man justerar radhöjden, vore det bra.

Tack för din omtanke!

Tack
Hej tobiasax,

Tack så mycket för ditt förslag.

Jag har redan skickat det till våra utvecklare. Vi kommer att överväga att lägga till alternativen i våra framtida versioner. Tack igen.

Amanda
·
2 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Visa hela inlägget