Fredag, 23 februari 2018
  12 svar
  6.8K besök
0
Röster
Ångra
Hi
Jag har laddat ner och 60 dagars testversion av Kutools för Excel, särskilt intresserad av Super Filter som verkar idealiskt för ett visst projekt jag har.

Jag har skapat och sparat ett filterinställningar, men när jag försöker återanvända det får jag meddelandet "Innan du öppnar ett scenario med filterinställningar måste du öppna en arbetsbok först". (se skärmdump). Detta är med rätt arbetsbok öppen, dvs. den som anges i meddelandet 'Ansök till' när du öppnar ett scenario. Hur kommer jag runt detta?

Jag märker också att skärmdumparna på dina hjälpsidor visar exempel på filterscenariot som "Apply to: Unknown", hur gör du detta, förmodligen skulle detta innebära att vilket filter som helst kan tillämpas på vilken arbetsbok som helst?

Om jag kan få detta att fungera konsekvent kommer jag att leta efter köpta 2-4 licenser

Tack
Peter

MustOpenWorkBook.JPG ApplyToUnknown.JPG
6 år sedan
·
#1474
0
Röster
Ångra
Hallå,
Arbetsboksinformationen för detta scenario försvinner.
Du måste konfigurera om scenariot för den här arbetsboken igen.
5 år sedan
·
#1475
0
Röster
Ångra
Jag har samma problem som Peter. Jay: du kommenterar nedan att något har "försvunnit" och att "Du måste konfigurera om scenariot för den här arbetsboken igen." Men mitt problem uppstår omedelbart efter ett scenario som jag just har skapat och sparat. Betyder din kommentar därför att Super Filter inte kan lagra scenarier på ett tillförlitligt sätt?
5 år sedan
·
#1476
0
Röster
Ångra
Hallå,
Är det arbetsboken som har lagrats i din lokala dator?
Tack.
5 år sedan
·
#1477
0
Röster
Ångra
Ja. Jag kör Excel 2010 på en fristående dator, Win 7, och alla arbetsböcker lagras lokalt på C:-enheten. Jag kan inte säga om problemet uppstår med alla mina arbetsböcker, men det händer säkert med den handfull jag har försökt.
5 år sedan
·
#1478
0
Röster
Ångra
Hallå,
Kan du skicka arbetsboken som kan replikera detta problem till oss? Vi kommer att hålla din fil konfidentiellt. :)
Du kan kontakta oss via .
5 år sedan
·
#1479
0
Röster
Ångra
Det är inte ett arbetsboksspecifikt problem. Det är en bugg, tror jag. Det här är vad som händer:

Öppna Excel > Nytt ark > Klicka på den andra ikonen från vänster i Super Filter.

En lista med scenarier visas. Klicka på ett scenario. "Innan du öppnar ett scenario med filterinställningar måste du först öppna en arbetsbok"

Obvious Book1 är öppen så det här meddelandet stämmer inte.
5 år sedan
·
#1480
0
Röster
Ångra
Jay, kan du uppdatera mig om detta? Mjukvaran är oanvändbar för mig tills denna bugg är åtgärdad.
5 år sedan
·
#1481
0
Röster
Ångra
Hallå,
Vi kan tyvärr inte replikera det här problemet.
Försök att inaktivera alla andra tillägg i din Excel-tilläggshanterare först och försök sedan igen.
Tack på förhand.
4 år sedan
·
#1482
0
Röster
Ångra
Har samma problem, inaktiverade alla tillägg, fortfarande följer meddelandet. Snälla hjälp!
2 år sedan
·
#1483
0
Röster
Ångra
Samma problem. Jag kan inte spara ett filterscenario som kan återanvändas. Jag måste skapa alla scenarier från början varje gång jag använder samma arbetsbok. Jag kan spara scenarierna men kan inte använda dem. Varje gång felmeddelandet visas "Innan du öppnar ett scenario med filterinställningar måste du först öppna en arbetsbok." Detta har varit ett pågående problem genom många uppgraderingar av Kutools och Office 365. Mycket irriterande. Jag måste återskapa komplex filtrering varje gång jag öppnar och använder samma kalkylblad varje dag. Jag har försökt allt jag kan komma på för att komma runt det här problemet, det fortsätter att inträffa. Återskapa kalkylblad, ta bort alla sparade scenarion, etc. Ibland fungerar det med ett nytt kalkylblad. Men efter ett par sparningar uppstår problemet och eventuella sparade scenarier är oanvändbara och måste skapas från grunden. Super Filter känner inte igen att det finns en öppen arbetsbok när du arbetar i en öppen arbetsbok. 

Tack för all hjälp med detta. 
1 år sedan
·
#3105
0
Röster
Ångra
Jag har samma problem, hjälp snälla?
1 år sedan
·
#3106
0
Röster
Ångra
Hej alla som har samma problem,

Skicka oss information om ditt operativsystem (Vilken version av Windows operativsystem kör jag?), Kutools version, Excel-version och språket du använder på din dator.

Exportera också scenariot med filterinställningar som du sparade enligt nedan, och zippa det scenariot och skicka zip-filen till oss.
export-senario.png

Tack på förhand.

Amanda
  • Sida:
  • 1
Det finns inga svar på det här inlägget än.