0
Röster
Ångra
Jag verkar inte kunna använda den här funktionen korrekt:

Kutools > Välj > Välj specialceller
(1) I avsnittet Urvalstyp, markera alternativet Cell;
(2) I avsnittet Specifik typ, klicka på den första rutan och välj Innehåller från rullgardinsmenyn, och skriv sedan den angivna texten (i vårt fall typ summa) i följande ruta;
(3) Klicka på OK-knappen. Sedan kommer den andra Välj specifika celler ut för att visa hur många celler som är markerade. Klicka på OK-knappen för att stänga den.
(4) Nu väljs celler som innehåller specifikt värde/text. Tryck på Ctrl + C för att kopiera dem; välj cellen som du ska klistra in cellerna i och tryck på Ctrl + V-tangenterna.

Efter den andra OK bekräftar systemet att 2 celler har valts, men när jag trycker på Ctrl + C får jag ett felmeddelande "Denna åtgärd fungerar inte på flera val". Jag försökte också kopiera flera intervall efter att urvalet av de 28 cellerna har tillämpats... får ett liknande fel. Bara på testversionen för att se om detta förbättrar min produktivitet när jag arbetar med massiva kalkylblad, och det här var funktionen "välj alla celler som innehåller specifik text och kopiera sedan alla de markerade cellerna till nya celler. Jag planerade att helt enkelt "ta bort dubbletter" efter att operationen utförts, vilket skulle eliminera tomma celler i det inklistrade dataschemat. Förstagångsanvändare av Kutools, och det är din välförtjänta lediga dag så ser fram emot att lösa detta och utforska alla andra funktioner i kutools. PS - arket Jag testar på en rad A-BB-kolumner och runt 28 3,000 rader, så det är en ganska stor mängd data. För att vara tydlig behöver jag bara hitta alla celler som innehåller specifik text och klistra in dem någonstans (även en enda kolumn skulle fungera, till exempel i CSV-format, behöver bara analysera alla celler som innehåller viss text. Hoppas att den sista biten hjälper...

Källa: https://www.extendoffice.com/documents/excel/2517-excel-if-column-contains-value-text-then-copy-cell.html
2 år sedan
·
#2601
0
Röster
Ångra
Hi ,

Ursäkta att felet "Den här åtgärden fungerar inte på flera val" inträffar när du trycker på Ctrl + C för att kopiera flera intervall i Excel. Men med Kopiera flera områden funktionen kan du kopiera flera intervall och klistra in var som helst i Excel, som jag just testade.

Så om det är något fel med Kopiera flera områden funktionen, kan du skicka mig informationen om din operativsystem, Excel-version och språket du använder på din dator.

Amanda
0
Röster
Ångra
Informationen du delade ovan är utmärkt. Jag har läst allt du delat här. I detta förklarade du allt väldigt bra. Om jag vill ha ytterligare riktlinjer kontaktar vi dig här https://www.extendoffice.com/forum/5-kutools-for-excel/2599-copy-goslotocells-if-column-contains-specific-value-text-with-kutools-for-excel.html
är det här ett skämt? Jag tillbringade tid med att ställa frågan och fick precis autosvarsliknande svar. Gå i konkurs eller något?
2 år sedan
·
#2644
0
Röster
Ångra
Hi ,

Du sa att du inte kunde kopiera när du "försökte kopiera flera intervall efter att urvalet av de 28 cellerna har tillämpats". Så jag provade funktionen, och det gick bra.
Det är därför jag bad om information om ditt operativsystem, Excel-version och språket du använder på din dator, för att se om det finns ett kompatibilitetsproblem.

Om vi ​​kan arbeta med det och lösa problemet, då kan du "hitta alla celler som innehåller specifik text och klistra in dem någonstans".

Amanda
  • Sida:
  • 1
Det finns inga svar på det här inlägget än.