Fredag, 29 April 2022
  4 svar
  6.8K besök
0
Röster
Ångra
Förhoppningsvis är detta en enkel process, men genom alla varianter av Google-sökningar, medan vissa fungerar, är det inte en komplett lösning.

Jag har en arbetsbok för 2022
Denna arbetsbok har 12 månaders arbetsblad
Ja, det är en slags kalender...:)
Den består av måndag till fredag. Endast inga helgdagar visas
och uppdelad i veckor för varje månad.
den summerar data varje vecka och flyttar dessa data till botten av det månadens kalkylblad och kopierar sedan dessa data till ett huvudark.
Varje dag i veckan är märkt mån 1 jan, tis 2 jan ons 3 jan osv

Finns det ett automatiserat sätt att skapa en 2023, 2024 fil, som innehåller alla samma kalkylblad, med samma stora kolumner och formler som gör samma sak
men
Förväg eller byt ut de korrekta datumen för varje vecka under det aktuella året, som finns i varje blad

Jag tar över det här från någon som hade en bra idé men som inte längre är tillgänglig, och när jag skapade 2023 kopia, var jag tvungen att gå igenom varje
Måndag till fredag ​​vecka och ändra datum för dagen och året och justera några celler

Uppskatta hjälpen om möjligt, eller en vägledning för att ta reda på hur man automatiserar detta, istället för att göra det manuellt
2 år sedan
·
#2674
0
Röster
Ångra
Behöver uppdatera detta lite, att ändra datumen är inte så enkelt som att använda Fyll-knappen eftersom
"kolumnerna" för datumen är åtskilda av en annan kolumn
Jag skulle ha inkluderat en skärmdump men systemet här tillåter mig inte
1 år sedan
·
#2676
0
Röster
Ångra
Hej Mr.G,

- Varje dag i veckan är märkt mån 1 jan, tis 2 jan ons 3 jan osv
Finns vardagar och datum i samma cell (mån 1 jan)? Eller en cell för varje (mån I 1 jan).

Du kan också bifoga en bild i detta system. Om formatet på din bild inte stöds kan du inkludera en zip-fil. Om möjligt, bifoga excel-filen du nämnde (kom ihåg att radera din privata information i den). :)

Amanda
1 år sedan
·
#2683
0
Röster
Ångra
Tack för svaret, förlåt för förseningen
Så systemet låter mig inte bifoga en fil, oavsett om den är i zip, png, jpg, bmp

Datumen är per kolumn, så A1 är en deskriptor, B1 är mån xxx 1, sedan är C1 för initialer, D1 är ti xxx 2, E1 för initialer etc.
uppdelat på veckobasis, så jag kommer att ha 4 av dessa för varje vecka i månaden, (ibland 5 beroende på månad)
Förlåt, det bästa jag kan göra, jag kan inte länka, ladda upp, kopiera och klistra in, oavsett vilket tillägg
Jag kan skicka ett mail om det behövs, tack


[td]Vecka: | mån 09 maj | AI | tis 10 maj | AI | ons 11 maj | AI | tors maj 12 | AI | fre 13 maj |AI | AI |WT
9 - 13 maj


Filkolumnerna för dates.PNG, som du försöker ladda upp, är i ett format som inte stöds.
Stöds: gif, jpg, png, jpeg, zip, rar, pdf
1 år sedan
·
#2686
0
Röster
Ångra
Tack för svaret, förlåt för förseningen
Så systemet låter mig inte bifoga en fil, oavsett om den är i zip, png, jpg, bmp

Datumen är per kolumn, så A1 är en deskriptor, B1 är mån xxx 1, sedan är C1 för initialer, D1 är ti xxx 2, E1 för initialer etc.
uppdelat på veckobasis, så jag kommer att ha 4 av dessa för varje vecka i månaden, (ibland 5 beroende på månad)
Förlåt, det bästa jag kan göra, jag kan inte länka, ladda upp, kopiera och klistra in, oavsett vilket tillägg
Jag kan skicka ett mail om det behövs, tack


[td]Vecka: | mån 09 maj | AI | tis 10 maj | AI | ons 11 maj | AI | tors maj 12 | AI | fre 13 maj |AI | AI |WT
9 - 13 maj


Filkolumnerna för dates.PNG, som du försöker ladda upp, är i ett format som inte stöds.
Stöds: gif, jpg, png, jpeg, zip, rar, pdf


Försök att kontakta oss med filen och den detaljerade beskrivningen av din operation via .

Tack. :)
  • Sida:
  • 1
Det finns inga svar på det här inlägget än.