Måndag, 30 May 2022
  3 svar
  7.7K besök
0
Röster
Ångra
Hej support,

Har Kutools ett verktyg för att kombinera flera kalkylblad till ett kalkylblad (inte flera arbetsböcker). Jag är medveten om hjälplänkarna för att kombinera flera arbetsböcker men det är inte det jag letar efter.

Jag har en arbetsbok med 42 arbetsblad. Jag vill kombinera alla datum för de 42 kalkylbladen till ett kalkylblad.
1 år sedan
·
#2770
0
Röster
Ångra
Hej Amanda,

Jag skapade ett test med 2 ark i samma arbetsbok.
Blad 4
Namn År Poäng
Manus 1970 51
David 1964 64

Blad 5
Namn År Poäng
Judy 1970 52
Stuart 1964 42

Jag kan inte få det här att fungera. Det kombinerade arket ger mig hela tiden denna Anmärkning:Följande kalkylblad är obearbetade eftersom intervallet som måste slås samman är tomt:Sheet4; Blad 5
1 år sedan
·
#2772
0
Röster
Ångra
Hej där,

Jag provade data du fick, funktionen fungerade ok. Stegen nedan är hur jag gjorde detta:

1. Under Kutools Plus flik, hitta gruppen Arbetsböcker och ark. Klicka Kombinera.
2. Välj första alternativet, Klicka sedan Nästa.
3. Välj de kalkylblad som du vill kombinera och klicka sedan Nästa.
4. Välj i steg 3 av 3 Kombinera efter rad för Kombinera läge; Uppsättning 1 som antal rubrikrader och 0 för antal totala rader (totalt antal rader betyder raden som summerar värdena). Och välj de alternativ du behöver för andra avsnitt. Se skärmdump:
kombinera ark till ett.png
5. klick Finish, och spara det nyligen kombinerade arket var du vill.
6. En popup-dialog frågar om du vill spara scenariot, klicka Ja or Nej.
7. Nu skapas ett nytt kalkylblad som visar vägen till det kombinerade bladet. Du kan bara klicka på den för att se arket.
kombinera ark result.png

Amanda
  • Sida:
  • 1
Det finns inga svar på det här inlägget än.