By K! på måndag 13 juni 2022
svar 2
Gillar 0
Visningar 5.2K
Röster 0
Jag försöker välja text mellan specificerad text, som anges påhttps://www.extendoffice.com/documents/excel/5103-excel-extract-between-two-characters.html#a3

Tyvärr, efter instruktionerna, verkar formeln inte fungera förutom om texten i fråga är i början av strängen.

Formeln som tillhandahålls av Kutools Formula Helper är:

=IFERROR(MID(I3,FIND("Format:",I3)+LEN("Format:"),FIND(",",I3)-FIND("Format:",I3)-LEN("Format:" )), "")

Och det är tänkt att välja text mellan "Format:" och nästa kommatecken i strängen. Men om inte strängen börjar med "Format:" returnerar den ingenting.

Så till exempel fungerar det bra med den här strängen:

Format: bok, Författare: Tolkien

men det misslyckas med denna sträng:

Författare: Tolkien, Format: Bok
Hej Tolkien, tack för din feedback. För det första kan Excel-formeln =MID(LEFT(A1,FIND("end_char",A1)-1),FIND("start_char",A1)+1,LEN(A1)) bara extrahera textsträng mellan två enstaka tecken. Och Formula Helper of Kutools for Excel, jag har testat i Excel 2019, 2021 och Office 365, den kan extrahera en sträng mellan "Format:" och "," oavsett om strängen börjar med "Format:", se skärmdumpen bifogad. extrahera between.png

Kan du berätta vilken Excel-version du använder? Ska du ladda upp skärmdumpen för data och formelresultat så att jag bättre inser problemet? Tack.
·
1 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Tack för din feedback.
·
1 år sedan
·
0 Likes
·
-1 röster
·
0 Kommentarer
·
Visa hela inlägget