Torsdag, 28 juli 2022
  10 svar
  6.1K besök
0
Röster
Ångra
Jag har satt upp en trenivås beroendelista i en tabell. Det hela fungerar bra till den senast valda raden (263). Problem uppstår när du startar en ny rad. Listan visas bara på den första nivån. Andra och tredje har inte rullgardinsknappen.
Jag har försökt övervinna detta problem genom att utöka urvalet till hela tre kolumner, men det slutar aldrig att bearbeta och blockerar Excel.

Något förslag?
1 år sedan
·
#2945
Godkänt svar
0
Röster
Ångra
Hej där,

Vi har kontrollerat filen du skickade, vi märkte att du inte utökade den dynamiska rullgardinslistan. Vilket betyder att intervallet du använde funktionen är $H$2:$J$263. Gör så här för att utöka sortimentet:

1. Klicka på fliken Kutools Navigering. Och klicka sedan på ikonen inringad i rött som visas nedan för att visa de dolda arbetsbladen.
show-hidden.png

2. Radera Lista och List1 som visas nedan.
delete-hidden.png

3. Gå tillbaka till RECIBIDAS ark. Klicka på valfri cell som finns i intervallet $H$2:$J$263Och klicka sedan på Utöka intervall för dynamisk rullgardinslista.
expand-range.png

4. En dialogruta för Output Range dyker upp, välj nu det nya området där du vill ha rullgardinsmenyn. Det nya sortimentet kommer att fyllas i rutan. Alternativt kan du skriva in intervallet direkt i inmatningsrutan, t.ex. $H$2:$J$300.
expand-range-box.png

5. klick OK.

Listan används nu i det nya utökade sortimentet. Om det finns några andra problem, tveka inte att fråga mig.

Amanda
1 år sedan
·
#2934
0
Röster
Ångra
Hej där,

Kan du bifoga excel-filen du nämnde?
(Om du har problem med att bifoga en fil, se detta inlägg: https://www.extendoffice.com/forum/9-others/2915-instruction-to-upload-an-attachement-in-a-post.html)

BTW, vilken funktion använde du från Kutools för Excel?

Tack på förhand.

Amanda
1 år sedan
·
#2937
0
Röster
Ångra
God morgon,

Meddelandet timeout när du försöker skicka filen. Använd denna WeTransfer-länk för att ladda ner: https://we.tl/t-94c1A9L6MK

Jag har använt den dynamiska listfunktionen.

Vänliga Hälsningar
1 år sedan
·
#2939
0
Röster
Ångra
Jag använde Dynamic drop-down list

Det gick inte att ladda upp filen. Det fortsätter att "sända" och verifieringen löper ut. Finns det något annat sätt att skicka det?
1 år sedan
·
#2940
0
Röster
Ångra
Jag använde Dynamic drop-down list

Det gick inte att ladda upp filen. Det fortsätter att "sända" och verifieringen löper ut. Finns det något annat sätt att skicka det?


Hallå,

Du kan skicka den till oss via . :)

Försök att vara mer specifik om problemet.
1 år sedan
·
#2941
0
Röster
Ångra
Hallå,

Du kan skicka den till oss via . :)

Försök att vara mer specifik om problemet.
1 år sedan
·
#2942
0
Röster
Ångra
Hallå,

Du kan skicka den till oss via . :)

Försök att vara mer specifik om problemet.
1 år sedan
·
#2943
0
Röster
Ångra
Jag använde Dynamic drop-down list

Det gick inte att ladda upp filen. Det fortsätter att "sända" och verifieringen löper ut. Finns det något annat sätt att skicka det?


Hallå,

Det är inga problem att ladda upp din fil i inlägget.

Som ni ser har vi laddat upp den här.

Om du fortfarande har stött på det här problemet, försök att ta några skärmdumpar för att visa problemet.

Du kan skicka oss skärmdumparna via .

Tack på förhand.
1 år sedan
·
#2944
0
Röster
Ångra
Jag använde Dynamic drop-down list

Det gick inte att ladda upp filen. Det fortsätter att "sända" och verifieringen löper ut. Finns det något annat sätt att skicka det?
1 år sedan
·
#2945
Godkänt svar
0
Röster
Ångra
Hej där,

Vi har kontrollerat filen du skickade, vi märkte att du inte utökade den dynamiska rullgardinslistan. Vilket betyder att intervallet du använde funktionen är $H$2:$J$263. Gör så här för att utöka sortimentet:

1. Klicka på fliken Kutools Navigering. Och klicka sedan på ikonen inringad i rött som visas nedan för att visa de dolda arbetsbladen.
show-hidden.png

2. Radera Lista och List1 som visas nedan.
delete-hidden.png

3. Gå tillbaka till RECIBIDAS ark. Klicka på valfri cell som finns i intervallet $H$2:$J$263Och klicka sedan på Utöka intervall för dynamisk rullgardinslista.
expand-range.png

4. En dialogruta för Output Range dyker upp, välj nu det nya området där du vill ha rullgardinsmenyn. Det nya sortimentet kommer att fyllas i rutan. Alternativt kan du skriva in intervallet direkt i inmatningsrutan, t.ex. $H$2:$J$300.
expand-range-box.png

5. klick OK.

Listan används nu i det nya utökade sortimentet. Om det finns några andra problem, tveka inte att fråga mig.

Amanda
1 år sedan
·
#2946
0
Röster
Ångra
Tack så mycket för lösningen!!!!
  • Sida:
  • 1
Det finns inga svar på det här inlägget än.