Måndag, 08 augusti 2022
  12 svar
  7K besök
0
Röster
Ångra
Använder Excel 2016.

Sökbar DD-lista fungerar bra tills jag skyddar arket, när jag väl skyddar arket gör det inte det.

Tack,
VinceF
1 år sedan
·
#3005
0
Röster
Ångra
Hej där,

För den aktuella versionen av Kutools för Excel kommer funktionen Sökbar rullgardinslista inte att vara tillgänglig efter att ha skyddat arket.

Men den goda nyheten är att vi kommer att göra den sökbara DD-listan tillgänglig i nästa version så länge cellerna där du använder funktionen är upplåsta. :D

Om du har några andra frågor, tveka inte att fråga mig.

Amanda
1 år sedan
·
#3008
0
Röster
Ångra
Amanda, tack för ditt svar,

Jag är inte säker på varför detta skulle vara ett problem ... det verkar för mig att man borde kunna skydda arket och fortfarande ha den sökbara DD-listan att fungera.
Icke desto mindre, både cellerna med DD-listan och cellerna där även listreferenserna är oskyddade/upplåsta. Så, som du skrev "...den sökbara DD-listan tillgänglig så länge som cellerna där du använder funktionen är olåsta", läser jag detta fel eller missar jag något?

Tack,
VinceF
excel 2016
1 år sedan
·
#3013
0
Röster
Ångra
Jag har letat efter svar på mitt inlägg i två dagar... Allt jag ser är att supporten tar ledigt/offline?
1 år sedan
·
#3014
0
Röster
Ångra
Tyvärr, det stöder inte det skyddade kalkylbladet nu. Vi kommer att stödja det i nästa version. :D
1 år sedan
·
#3022
0
Röster
Ångra
Amanda, tack för ditt svar,

Jag är inte säker på varför detta skulle vara ett problem ... det verkar för mig att man borde kunna skydda arket och fortfarande ha den sökbara DD-listan att fungera.
Icke desto mindre, både cellerna med DD-listan och cellerna där även listreferenserna är oskyddade/upplåsta. Så, som du skrev "...den sökbara DD-listan tillgänglig så länge som cellerna där du använder funktionen är olåsta", läser jag detta fel eller missar jag något?

Tack,
VinceF
excel 2016

Förlåt, det var ett stavfel. Jag sa att den goda nyheten är att vi kommer att göra den sökbara DD-listan tillgänglig i nästa version så länge som cellerna där du använder funktionen är upplåsta.

Ledsen för förseningen.

Amanda
1 år sedan
·
#3026
0
Röster
Ångra
Tack igen för svar och förtydligande. Har du en uppskattning av när den uppdaterade versionen kommer att släppas?
1 år sedan
·
#3035
0
Röster
Ångra
Tack igen för svar och förtydligande. Har du en uppskattning av när den uppdaterade versionen kommer att släppas?
Den nya versionen bör lanseras om två eller tre månader. Observera att detta är en beräknad tid :)

Amanda
1 år sedan
·
#3040
0
Röster
Ångra
Hej VinceF,

Vi har skapat en betaversion som innehåller den uppdaterade sökbara rullgardinsmenyn: https://download.extendoffice.com/downloads/Kutools-for-Excel/beta/26.10/KutoolsforExcelSetup.Inno.exe

Ladda ner och försök. Om det finns några problem, tveka inte att fråga mig. :)

Amanda
1 år sedan
·
#3392
0
Röster
Ångra
Hej Amanda,

Jag tror att jag laddade ner den senaste versionen av Kutools-programvaran, men jag upplever fortfarande problemet att den sökbara rullgardinsmenyn inte fungerar på skyddade ark. Är funktionen inte släppt ännu? Eller gör jag något fel?

Snälla låt mig veta!

Vänliga hälsningar,
FrisoE
1 år sedan
·
#3397
0
Röster
Ångra
Hej där,

Den nya versionen (Kutools för Excel 27.0) med funktionen släpps snart. Prenumerera på vår hemsida så att du inte missar releasenoten.

Observera att efter att du laddat ner och installerat Kutools för Excel 27.0, innan du använder den sökbara rullgardinsmenyn på skyddade ark, bör du: 1. välj intervallet där du använde den sökbara rullgardinsmenyn; 2. klicka på Kutools Plus > Designvy > Lås upp celler; 3. skydda arbetsbladet.

Amanda
1 år sedan
·
#3399
0
Röster
Ångra
Hej Amanda,

Tack för ditt svar!

Har du en indikation på när du kan förvänta dig lanseringen av Kutools för Excel 27.0?

FrisoE
1 år sedan
·
#3405
0
Röster
Ångra
Hej FrisoE och VinceF,

Kutools för Excel 27.0 är nu släppt :D , här är nedladdningslänken: https://www.extendoffice.com/download/kutools-for-excel.html

Amanda
  • Sida:
  • 1
Det finns inga svar på det här inlägget än.