Lördag 03 december 2022
  3 svar
  4.7K besök
0
Röster
Ångra
Jag förstår att alla kutools skapade excel-filer av mig som jag har skapat med hjälp av Kutools-funktionerna inte kan förstås och kommer inte att överföras till andra användare av excel som inte har Kutools installerat. (https://www.extendoffice.com/forum/5-kutools-for-excel/33-new-to-kutools.html)

Därför, om jag förstår rätt, bör användningen av Kutools-funktionerna undvikas om du planerar att dela med Excel-användare som inte har Kutools installerat?

ELLER KANSKE finns det något sätt att konvertera Kutools-funktioner till vanliga excel-formler/funktioner/makron så att vi kan dela våra Kutools-skapade filer med excel-användare som inte har Kutools?

Tack på förhand.
1 år sedan
·
#3271
0
Röster
Ångra
Hej där,

Ja, om du planerar att dela en excel-fil till andra användare, undvik att använda funktioner från Kutools funktioner. :)
kutools functions.png

Amanda
Hej Amanda. Det var också min förståelse, men det ser ut som att Kutools kan ha fixat detta...Jag har ett kalkylblad där jag använde Kutools-funktionen "Summa efter teckensnittsfärg" och mailade den till min arbets-e-postadress men förväntade mig inte att det skulle fungera eftersom mitt Excel-program INTE har kutools installerat. Jag upptäckte dock att DET kände igen Kutools-funktionen och fungerar bra på mitt arbete i Excel där kutools INTE är installerat. Därför misstänker jag att Kutools kan ha fixat problemet med delning med icke-kutool-användare??
1 år sedan
·
#3278
0
Röster
Ångra
Hej,

Det är konstigt 😂 Eftersom jag precis försökte dela en fil där jag använde Kutools-funktionen "Summa efter teckensnittsfärg", och datorn som inte har installerat Kutools ser bara ett N/A-fel i vilken cell funktionen används.

Amanda
  • Sida:
  • 1
Det finns inga svar på det här inlägget än.