By LorenzoD fredagen den 31 augusti 2018
svar 6
Gillar 0
Visningar 8.6K
Röster 0
Hej, jag har precis laddat ner KUTOOLS för excel 18. Jag har dock installerat det när jag går till 'Infoga', 'Lista'
alla kombinationer' får jag 'Initialiseringsfel 4'.

Jag är inte säker på om det har att göra med vårt McAfee-antivirus.

Har du en länk där vi kan ladda ner den? Och undvika
problem?

Tack,
LorenzoD
Hallå,
Kan du använda några andra funktioner i programvaran?
Om inte, försök att inaktivera antivirusprogrammet och försök sedan igen.
Tack på förhand.
·
5 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Jag får samma "initieringsfel 4"-fel också. Jag kan inte inaktivera min AV-programvara helt men jag har uteslutit både katalogen c:\program files(x86)\kutools och katalogen c:\Users\username\app data\roaming\kutools utan resultat.

Dessutom har jag kunnat använda på andra bärbara datorer i vårt företag och har inte haft samma problem.

Jag har försökt avinstallera och installera om programvaran. Jag installerade först med MSI men sedan på det andra installationsförsöket använde jag exe. Detta är med version 18.0. Snälla hjälp.

Tack,
Phil P
·
5 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Hallå,
Gå först för att avinstallera Kutools för Excel från kontrollpanelen.
Och gå sedan till ladda ner och installera exe-paketet.
·
5 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Frustrerande. KuTools har fungerat perfekt under längst tid och nu får jag detta initialiseringsfel. Jag avinstallerade, installerade om och startade om Excel. Har fortfarande samma problem. Och jag har också lagt till Excel i mina brandväggsundantag.
·
5 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
hej Jay,

Samma problem här, KT började precis visa KTEMAI~1.dll-fel (tidigare visade det hela namnet...kemain32.dll...hmm vad det nu betyder).
Fungerade igen efter avslutad (men fullständig ominstallation av Office 365). Tidigare hade jag avinstallerat och installerat om Office, men jag hade glömt några rester (pluss att jag hade en dålig blandning).
Hur som helst, kommer tillbaka för att säga att om inget annat fungerar, fullständig avinstallation av Office 365 och ominstallation av KT fungerade för mig.
Vilket uppenbarligen är en tydlig indikator på att det inte är ett KT-problem...
Ursäkta bullret, killar!
·
5 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Inaktivera alla antivirus, jag använder MS office 2016 och det ger Microsoft office-fel 30034-4och det fixades genom att inaktivera antiviruset.
·
4 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Visa hela inlägget