By ina6r fredagen den 28 april 2023
svar 3
Gillar 0
Visningar 3.1K
Röster 0
Behöver lite hjälp/vägledning snälla. När jag använder Kutools-funktionen "Lägg till trendlinjer till flera serier" för spridningsdiagram (för hela grafen, inte bara en serie), går trendlinjen långt bortom data på x-axeln. Jag kollade serieintervallet och det är korrekt. Varför går trendlinjen så långt bortom mina data, och hur fixar jag detta? TIA Skärmdump 2023-04-27 091527.jpg
Hej där,

Smakämnen Lägg till trendlinjer i flera serier funktionen i den aktuella versionen stöder endast att behandla data i den form som visas nedan.

Lägg till trendlinjer i flera serier data.png


Om du har ytterligare frågor, vänligen meddela mig.

Amanda
·
12 månader sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Hej Amanda, ja snälla förtydliga. Varför skulle inte serien jag presenterade fungera (där X-axeln är densamma för alla serier, men Y-axeln kommer att ha olika data)? Och om det du säger är sant, vad är då denna funktion som trender i mitt exempel? TIA
·
11 månader sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Hej Tia,

Jag ber om ursäkt för besväret som orsakas av Lägg till trendlinjer i flera serier funktion i den aktuella versionen, som kräver optimering. Vi kan garantera att du kan lägga till trendlinjer med det dataformat som skickades till dig tidigare. Men om du föredrar att använda dataformatet som du angav kan du försöka ändra Series X-värdet till dina data på x-axeln genom att följa dessa steg:

1.png

2.png

3.png


Du kan vara säker på att jag redan har vidarebefordrat problemet till vårt utvecklingsteam för att ta itu med det i en framtida version. Vi uppskattar din feedback och tack för att du använder vår produkt!

Amanda
·
11 månader sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Visa hela inlägget