By VinceF tisdagen den 02 maj 2023
svar 4
Gillar 0
Visningar 3.3K
Röster 0
Jag försökte överföra excel 26.3 från min gamla bärbara dator till en ny bärbar dator som båda kör Office 2016. På den gamla bärbara datorn fungerade den "sökbara rullgardinsmenyn bra och jag kunde lägga till namn i listan och den skulle automatiskt uppdatera listan. På den nya bärbara datorn och eftersom jag inte kunde överföra 26.3 köpte jag vs 27.0. Nu uppdateras inte DDL när jag lägger till ett nytt namn och när jag stänger programmet och startar om tappar det DDL och jag måste starta över att skapa DDL. I vs. 26.3 kunde jag sätta en bock på "Sökbar DDL", på den nya vs 27.0 är kryssrutan inte där eller otillgänglig....se skärmdumpar. Det är absolut nödvändigt att jag får detta fungerar så fort som möjligt. Tack
Hej där,

Vi ber om ursäkt för eventuella besvär eftersom vi nyligen har uppgraderat logiken för att köra den avancerade rullgardinsmenyn.

När du har skapat en vanlig rullgardinslista,
- om du vill göra listan sökbar, välj Sökbar rullgardinslista alternativ.
- om du vill lägga till kryssrutor i rullgardinsmenyn, välj Listruta med kryssrutor alternativet (du kan även göra DDL sökbar i popup-dialogrutan).

avancerad ddls.png


Nota att du borde spara arbetsboken innan du stänger den för att se till att du har sparat den sökbara listrutan.

När det gäller problemet med att lägga till namn som inte automatiskt uppdaterar listan, uppskattar vi din feedback och vill försäkra dig om att vårt team redan arbetar med att lösa detta problem. Vi räknar med att ha en lösning inom de närmaste två veckorna. Tack för ditt tålamod och förståelse.

Amanda
·
1 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Tack för ditt svar, jag ser fram emot åtgärden "lägga till namn".
·
1 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Jag ser också att när man skyddar ett kalkylblad är DDL fortfarande tillgänglig...bra jobbat...!
Ser fram emot uppdateringen som fixar de tillagda namnen till en DDL
·
1 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Hej,

Tack för din feedback! Jag är glad att höra att kalkylbladsskyddet fungerar bra för dig.

Vi strävar alltid efter att förbättra våra produkter, och jag uppskattar ditt förslag till uppdateringen för att fixa de tillagda namnen till en DDL.

Låt oss veta om du har några andra förslag eller feedback i framtiden.

Amanda
·
12 månader sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Visa hela inlägget