By thoffman223 lördagen den 17 juni 2023
svar 9
Gillar 1
Visningar 6.7K
Röster 0
Varje enskild ändring jag gjorde i en cell får jag den här lösenordsrutan. Jag har aldrig ställt in ett lösenord. Jag kan klicka på avbryt, sedan kommer en dialogruta för VB-kompileringsfel upp, jag klickar på OK, den försvinner och ändringen görs. Detta sker helt slumpmässigt. Jag kommer att arbeta i ett dokument, byta celler utan problem, och plötsligt ger nästa ändring jag gör mig den här lösenordsrutan.
Hej där,

Jag är ledsen att höra om besväret du upplever. Det verkar ovanligt att du stöter på det här problemet utan att ha angett ett lösenord. Vi kan dock prova några felsökningssteg för att lösa detta åt dig.

För det första rekommenderar jag att du installerar om Kutools för Excel. Ibland kan ominstallation av programvaran hjälpa till att lösa oväntade problem som detta.

Om problemet kvarstår även efter ominstallation kan du överväga att skicka oss en felrapport genom att klicka Hjälp > Inställningscenter > Felmeddelande på Kutools-fliken.
error submission.png


Än en gång ber jag om ursäkt för eventuella besvär, och vi kommer att göra vårt bästa för att hjälpa dig att lösa det här problemet. Meddela oss om du har ytterligare frågor eller funderingar.

Amanda
·
11 månader sedan
·
1 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Tack @thoffman223 för att du rapporterade det här problemet.

Jag har samma problem som uppstår sporadiskt i "Kutools för Excel" version 27.00.181 på Windows 10 22H2, OS Build 19045.3086, i Microsoft Excel för Microsoft 365 MSO (Version 2305 Build 16.0.16501.20074) 64.

Att installera om "Kutools för Excel" hjälper inte (försökte två gånger).

Observationer hittills:
1. Verkar oftast inträffa första gången jag kör Excel efter att datorn har startats om.
2. Spelar ingen roll vilket format fältet har som jag redigerar.
3. Spelar ingen roll hur jag lämnar fältet efter redigering; [Enter], [Tab].
4. Jag kör fortfarande "Trial" när jag publicerade detta.
·
11 månader sedan
·
1 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Tack @thoffman223 för att du rapporterade det här problemet.

Jag har samma problem som uppstår sporadiskt i "Kutools för Excel" version 27.00.181 på Windows 10 22H2, OS Build 19045.3086, i Microsoft Excel för Microsoft 365 MSO (Version 2305 Build 16.0.16501.20074) 64.

Att installera om "Kutools för Excel" hjälper inte (försökte två gånger).

Observationer hittills:
1. Verkar oftast inträffa första gången jag kör Excel efter att datorn har startats om.
2. Spelar ingen roll vilket format fältet har som jag redigerar.
3. Spelar ingen roll hur jag lämnar fältet efter redigering; [Enter], [Tab].
4. Jag kör fortfarande "Trial" när jag publicerade detta.
Hej där,

Tack för din feedback. Försök att aktivera det kompatibla läget genom att klicka Hjälp > Inställningscenter och välja Enbale-kompatibelt läge.
kompatibel.png


Om problemet kvarstår även efter ominstallation, på Kutools-fliken, skicka oss en felrapport genom att klicka på Hjälp > Inställningscenter > Felmeddelande.
Tack på förhand.

Amanda
·
11 månader sedan
·
1 Likes
·
1 Röster
·
0 Kommentarer
·
Varje enskild ändring jag gjorde i en cell får jag den här lösenordsrutan. Jag har aldrig ställt in ett lösenord. Jag kan klicka på avbryt, sedan kommer en dialogruta för VB-kompileringsfel upp, jag klickar på OK, den försvinner och ändringen görs. Detta sker helt slumpmässigt. Jag kommer att arbeta i ett dokument, byta celler utan problem, och plötsligt ger nästa ändring jag gör mig den här lösenordsrutan.

Försök att aktivera det kompatibla läget genom att klicka Hjälp > Inställningscenter och välja Enbale-kompatibelt läge.

Amanda
·
11 månader sedan
·
1 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Tack @thoffman223 för att du rapporterade det här problemet.

Jag har samma problem som uppstår sporadiskt i "Kutools för Excel" version 27.00.181 på Windows 10 22H2, OS Build 19045.3086, i Microsoft Excel för Microsoft 365 MSO (Version 2305 Build 16.0.16501.20074) 64.

Att installera om "Kutools för Excel" hjälper inte (försökte två gånger).

Observationer hittills:
1. Verkar oftast inträffa första gången jag kör Excel efter att datorn har startats om.
2. Spelar ingen roll vilket format fältet har som jag redigerar.
3. Spelar ingen roll hur jag lämnar fältet efter redigering; [Enter], [Tab].
4. Jag kör fortfarande "Trial" när jag publicerade detta.
Hej där,

Tack för din feedback. Försök att aktivera det kompatibla läget genom att klicka Hjälp > Inställningscenter och välja Enbale-kompatibelt läge.
[attachment]compatible.png[/attachment]

Om problemet kvarstår även efter ominstallation, på Kutools-fliken, skicka oss en felrapport genom att klicka på Hjälp > Inställningscenter > Felmeddelande.
Tack på förhand.

Amanda


Tack @Amanda.
Jag har nu valt "Aktivera kompatibelt läge" enligt ditt förslag, har startat om (efter "Starta om Excel så att dina ändringar kan träda i kraft") och verifierat att inställningen är aktiv (vald) efteråt.
Om problemet skulle återkomma följer jag ditt förslag att rapportera via "Felinlämning".
Om problemet inte skulle återkomma (under de närmaste dagarna), meddelar jag dig i det här inlägget.
·
10 månader sedan
·
1 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Hej Skutools,

Tack för att du informerade oss om de åtgärder du har vidtagit för att lösa problemet.

Kontakta oss gärna om du stöter på ytterligare problem. Vi är här för att hjälpa dig.

Amanda
·
10 månader sedan
·
1 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Tack @thoffman223 för att du rapporterade det här problemet.

Jag har samma problem som uppstår sporadiskt i "Kutools för Excel" version 27.00.181 på Windows 10 22H2, OS Build 19045.3086, i Microsoft Excel för Microsoft 365 MSO (Version 2305 Build 16.0.16501.20074) 64.

Att installera om "Kutools för Excel" hjälper inte (försökte två gånger).

Observationer hittills:
1. Verkar oftast inträffa första gången jag kör Excel efter att datorn har startats om.
2. Spelar ingen roll vilket format fältet har som jag redigerar.
3. Spelar ingen roll hur jag lämnar fältet efter redigering; [Enter], [Tab].
4. Jag kör fortfarande "Trial" när jag publicerade detta.
Hej där,

Tack för din feedback. Försök att aktivera det kompatibla läget genom att klicka Hjälp > Inställningscenter och välja Enbale-kompatibelt läge.
[attachment]compatible.png[/attachment]

Om problemet kvarstår även efter ominstallation, på Kutools-fliken, skicka oss en felrapport genom att klicka på Hjälp > Inställningscenter > Felmeddelande.
Tack på förhand.

Amanda


Tack @Amanda.
Jag har nu valt "Aktivera kompatibelt läge" enligt ditt förslag, har startat om (efter "Starta om Excel så att dina ändringar kan träda i kraft") och verifierat att inställningen är aktiv (vald) efteråt.
Om problemet skulle återkomma följer jag ditt förslag att rapportera via "Felinlämning".
Om problemet inte skulle återkomma (under de närmaste dagarna), meddelar jag dig i det här inlägget.


*** 2023-06-27 Uppdatering: ***
Jag har sedan jag tillämpade lösningen "Aktivera kompatibelt läge" 2023-06-21 inte stött på problemet.

Även om lösningen verkar göra susen undrar jag vilken funktionalitet som reduceras genom att använda "kompatibelt läge".
Kan du snälla upplysa?
·
10 månader sedan
·
1 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Hallå,

Tack för att du uppdaterar oss om situationen. Vi är glada över att höra den nyheten!

När det gäller din fråga om funktionaliteten reducerad genom att använda "kompatibelt läge" vill vi försäkra dig om att aktivering av kompatibelt läge inte påverkar programvarans funktionalitet. Den är utformad för att förbättra kompatibiliteten för programvaran eller vissa funktioner som kanske inte stöds fullt ut i vissa miljöer.

Om du har ytterligare frågor eller funderingar, tveka inte att meddela oss. Vi är här för att hjälpa dig.

Amanda
·
10 månader sedan
·
1 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Tack för tipset, jag ska prova som du sa och om jag stöter på några problem kommer jag att fråga genom att starta en egen tråd.
·
5 månader sedan
·
1 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Visa hela inlägget