Lördag 01 december 2018
  1 svar
  7.5K besök
0
Röster
Ångra
För många månader sedan (excel 2003, tror jag), arbetade jag för en offentlig revisionsbyrå. Vi hade ett tillägg som i princip tog bort interna länkar, liknande funktionen för brytlänkar. Om du har en uppsättning kalkylblad som leder till en konsoliderad sida -- en är data, och de andra hämtar vanligtvis från data för att presentera ekonomin. Om den datakällan finns i en extern arbetsbok -- skulle du bara bryta länkar, och värden skulle vara i stället för det senast uppdaterade länkvärdet i cellerna. Formlerna på sidan -- att inte referera till andra externa arbetsböcker skulle fortfarande finnas kvar.

Jag har bokslut som hänvisar till andra arbetsblad (i samma arbetsbok) för deras data. Jag vill att kolumnfunktionerna och beräkningar som finns utan en referens till en annan flik ska finnas kvar, medan jag vill att värdena som kommer från en annan flik bara ska vara värden. För närvarande kopierar/klistrar jag in värden i varje tabell, men det är väldigt tråkigt -- något som skulle älska att skapa ett snyggt verktyg. Gör Kutools något sådant?
  • Sida:
  • 1
Det finns inga svar på det här inlägget än.