By petedefilippis@gmail.com fredagen den 03 januari 2020
svar 2
Gillar 0
Visningar 7.5K
Röster 0
Jag använde Kutools Plus-funktionen under Arbetsböcker & Blad, Kombinera > Kombinera alla kalkylblad med samma namn till ett kalkylblad med alternativen Kombinera efter kolumn, Klistra in värden endast och Infoga tom kolumn framför varje intervall.
Fungerade jättebra. Jag var sedan tvungen att justera om raderna i dessa kalkylblad så att alla bokstaver var på samma rad över varje kalkylblad eftersom de varierade avsevärt, och jag behöver
dem alla på samma plats för en nedströms importprocess till en databas fungerade.

Vad jag nu skulle vilja göra är det omvända om det ens är möjligt. Ta utdata från Kombinera> Kombinera alla kalkylblad med samma namn och kombinera dem tillbaka till sin ursprungliga arbetsbok med sina respektive kalkylblad.

Finns det en funktion i Kutools Plus för att få detta att hända? Om så är fallet, visa mig var jag kan hitta det, om inte alla förslag välkomnas.

Bästa hälsningar!
Hallå,
Tack för att du kontaktade oss.
Tyvärr, vi har inte en sådan funktion än.
·
4 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Hur man slår samman två Excel-filer till en genom att kopiera ark
Öppna de arbetsböcker du vill kombinera.
Välj kalkylbladen i källarbetsboken som du vill kopiera till huvudarbetsboken. ...
Med alla kalkylblad markerade, högerklicka på någon av de markerade flikarna och klicka sedan på Flytta eller Kopiera….
·
3 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Visa hela inlägget