By pdalton tisdagen den 03 november 2020
svar 0
Gillar 0
Visningar 2.8K
Röster 0
Jag behöver hjälp med att använda funktionen för import av flera bilder i KUTools Plus för Excel. 
Jag har långt över 100 bilder av kontroller (olika storlekar och proportioner) som jag vill importera till cellerna i en kolumn i ett Excel-kalkylblad. Men när jag använder verktyget ("Importera och exportera | Importera bilder") får jag ett felmeddelande om: 
     "Det gick inte att importera 25 bilder. Det kan vara att höjden på bilderna är större
       än 409 punkter eller bildens bredd är större än 1342 punkter."
Jag är inte riktigt säker på vad detta säger mig, men jag antar att det betyder att alla bilder som är mer än 409 punkter hög eller mer än 1342 punkter bred (eller båda?) inte kan importeras alls.  
Så jag försökte igen, men -- den här gången -- gjorde jag kolumnen mycket bredare och i verktyget gjorde jag valet för att matcha "cellstorleken". Alla bilder hade rätt bredd, men alla pressades vertikalt så de var alldeles för korta! Så jag gjorde det igen, men gjorde cellerna högre. Den här gången passade alla bilderna exakt på cellerna, men var fortfarande helt ur proportion. Nästa alternativ var inte mycket bättre, eftersom det krävde att ange både höjden och bredden, vilket jag vid det här laget visste skulle skapa ännu en röra. Jag kunde inte komma på hur jag skulle få det att begränsa bara höjden eller bara bredden och behålla samma proportioner som originalet.  
Så, finns det något sätt att få detta verktyg att importera flera bilder men ändra storlek på var och en så att den behåller samma proportioner som originalet? (Säg, 1/2 storlek eller 1/4 storlek?)  
Om inte, kan någon berätta för mig hur man gör detta?
Tack,
paul
Visa hela inlägget