By Dorothy tisdagen den 31 augusti 2021
svar 0
Gillar 0
Visningar 2.2K
Röster 0
Hallå, 
Jag har ett problem med Kutools-diagram för Excel. Jag har två flikar. En flik har källdata och den andra fliken har Kutools-diagram.
Jag insåg att pivottabeller inte kan användas för vissa av kutools-diagrammen. Till exempel stapel med bubblor diagram. Därför använde jag en formel, =A15, =A16, ... för att få cellvärdena från pivottabellen. Jag vill inte ha statiska siffror eftersom jag vill att diagrammet ska uppdateras baserat på eventuella ändringar i källtabellen. Efter att ha skapat ett diagram och försökt lägga till ny data till källdatataban får jag ett meddelande
"Excel hittade ett problem med en eller flera formelreferenser i detta kalkylblad. Kontrollera att cellreferenserna, intervallnamnen, definierade namn och länkar till andra arbetsböcker i dina formler är korrekta."
Jag är säker på att det här felet jag får på grund av Kutools-diagrammet, för när jag tar bort Kutools-diagrammet får jag inte meddelandet och jag kan lägga till nya data till källfliken utan att få några varningar.
Kan du snälla meddela mig om det finns något sätt jag kan skapa Kutools Bar med Bubbles-diagram från pivottabellen och inte få några varningar.

Tack på förhand.

Dorothy


 
Visa hela inlägget