0
Röster
Ångra
Jag har hittat en post för "Ersätt mjuka returer till hårda returer med Kutools för Word." Det verkar vara en global handling, snarare än något som kan riktas mot ett utvalt textavsnitt. (Verktygsfältsbilden som visas stämmer inte överens med min version av Kutools For Word version 10, så jag kan inte hitta posten som beskrivs. Jag hittade något liknande under Konvertera men det är globalt till sin natur.) Det finns många människor som jag själv som använder " hitta och ersätt" i Word på ett repetitivt sätt. Även om Word behåller det jag gör för en session tillåter det inte att dessa åtgärder sparas till framtida sessioner. Det skulle vara trevligt att kunna spara sök- och ersättningsåtgärder från session till session. Detta skulle tillåta oss att rikta vårt sök- och ersätt till specifik text snarare än ett globalt "allt eller inget" tillvägagångssätt. Tack.
2 år sedan
·
#2605
0
Röster
Ångra
Hej Kevin,

--- Det verkar vara en global handling, snarare än något som kan riktas mot ett utvalt textavsnitt.
--- Ursäkta att du inte kan rikta den till ett valt avsnitt av texten. Du kan dock bara hitta i huvuddokument, rubrik, kommentar etc. Se skärmdump:
hitta section.png


--- Även om Word behåller det jag gör för en session tillåter det inte att dessa åtgärder sparas till framtida sessioner.
--- Med featren Batch Hitta och ersätt, kan du spara sök- och ersätt-inställningen senario genom att klicka på knappen Spara och tillämpa den på framtida skapande av dokument (hitta senariot i Ridstall inringad i skärmdumpen nedan). Du kan också hitta och ersätta bland flera dokument såväl som andra filer (inklusive txt-, htm- och html-filer) med ett klick.
spara senario.png

Om du har några andra frågor, tveka inte att fråga mig.

Amanda
Amanda,

Tack för ditt svar. Det jag föreslog, vad jag hoppades att se i en framtida version var möjligheten att inte ha ett helt dokument eller en sidhuvud eller sidfot etc. påverkad av sökning och ersätt utan att ha ändringen mindre global och sedan kunna spara det för framtida bruk. Till exempel, om jag vill att bara tre stycken i ett 20-sidigt dokument, som har radbrytningar i dem, ska ändras till styckemärken kan jag markera styckena och använda sök och ersätt för att fixa det. Jag vill inte att alla 20 sidorna ska påverkas, bara det valda området. Om jag nu gör något sånt här, hitta och ersätt fem dagar per vecka, 52 veckor per år, måste jag återskapa söksträngen för att hitta och ersätta varje dag, 260 gånger per år. Batchsök och ersätt är bra, OM du vill att hela dokumentet ska påverkas. Problemet är att om du gör något MINDRE än hela dokumentet men gör det REPTITIVT finns det inget sätt att spara en sök- och ersätt-sträng efter att du stänger av Word varje dag. Verktygen du har är utmärkta om du vill täcka hela dokumentet, men mindre globala men ändå repetitiva åtgärder tas inte upp. Det var grunden för mitt förslag. Jag hoppas att du överväger detta i framtiden. Tack igen för ditt svar.
2 år sedan
·
#2612
0
Röster
Ångra
tack för din vänliga information. jag ska lägga till ett bokmärke för den här tråden https://www.extendoffice.com/forum/6-kutools-for-word/2593-ability-to-save-multiple-find-and-replace-from-session-to-session.html
2 år sedan
·
#2614
0
Röster
Ångra
Amanda,

Tack för ditt svar. Det jag föreslog, vad jag hoppades att se i en framtida version var möjligheten att inte ha ett helt dokument eller en sidhuvud eller sidfot etc. påverkad av sökning och ersätt utan att ha ändringen mindre global och sedan kunna spara det för framtida bruk. Till exempel, om jag vill att bara tre stycken i ett 20-sidigt dokument, som har radbrytningar i dem, ska ändras till styckemärken kan jag markera styckena och använda sök och ersätt för att fixa det. Jag vill inte att alla 20 sidorna ska påverkas, bara det valda området. Om jag nu gör något sånt här, hitta och ersätt fem dagar per vecka, 52 veckor per år, måste jag återskapa söksträngen för att hitta och ersätta varje dag, 260 gånger per år. Batchsök och ersätt är bra, OM du vill att hela dokumentet ska påverkas. Problemet är att om du gör något MINDRE än hela dokumentet men gör det REPTITIVT finns det inget sätt att spara en sök- och ersätt-sträng efter att du stänger av Word varje dag. Verktygen du har är utmärkta om du vill täcka hela dokumentet, men mindre globala men ändå repetitiva åtgärder tas inte upp. Det var grunden för mitt förslag. Jag hoppas att du överväger detta i framtiden. Tack igen för ditt svar.


Hej Kevin,

Tack för feedbacken. Jag kommer att vidarebefordra det till vårt utvecklingsteam. Och jag uppskattar verkligen detaljerna du delade med mig.

Tack igen,
Amanda
  • Sida:
  • 1
Det finns inga svar på det här inlägget än.