By wilkinson.bj@gmail.com fredagen den 22 december 2017
Inlagd i Fliken Office
svar 5
Gillar 0
Visningar 7.7K
Röster 0
Jag använder Office Tab 13.10 med Office 365 på Windows 10 Fall Creators Update.

Jag har märkt ett par skillnader mellan hur Office Tab fungerar i Excel och hur det fungerar i Word.
1. I Excel försvinner den ändrade filasterisken från en flik så fort jag sparar flikens fil.
I Word uppdateras inte fliken förrän jag sparar och klickar i brödtexten i flikens fil.

2. I Excel kan jag öppna en word-fil från gruppen "Office Favorites". Det fungerar precis som förväntat.
I Word, när jag öppnar gruppen "Office Favorites" visas Excel-filerna jag har lagt till, men när jag klickar på en Excel öppnas inte med filen, eller om Excel redan är öppen öppnas inte filen i den.

Både Excel och Word är konfigurerade med identiska inställningar i applikationen "Office Tab Center 2013-16". Har någon annan stött på detta? Om så är fallet, och om du har hittat en lösning eller lösning för att få Excel och Word att fungera på samma (och avsedda) sätt, skulle du vara vänlig nog att dela det här.

Tack.
Hallå,
Försök att inaktivera alla andra tillägg i din Word-tilläggshanterare.
För det andra numret "I Word, när jag öppnar "Office Favorites"-gruppen visas Excel-filerna som jag har lagt till, men när jag klickar på en Excel öppnas inte med filen,"
Se till att filen finns.
Tack på förhand.
·
6 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Tack för ditt svar, Jay.
Problem #1: Jag ska försöka inaktivera onödiga tillägg, men jag har bara standardtilläggen som är installerade med Office 365.
Problem #2: Ja, Excel-filen jag försöker öppna finns. Det är naturligtvis inte ett problem, eftersom jag kan öppna det på hur många andra bekväma sätt som helst, det fascinerar mig bara att "Office Favorites" fungerar så bra att öppna ett Word-dokument från Excel, men inte alls när jag försöker öppna ett Excel-dokument från Word.

Jag jobbar med det bara av nyfikenhet och låter dig veta om jag hittar en lösning på just mitt system.

Tack igen.
Bruce
·
6 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Hallå,
Har du installerat den senaste versionen?
Problem #2: Ja, Excel-filen jag försöker öppna finns. Det är naturligtvis inte ett problem, eftersom jag kan öppna det på hur många andra bekväma sätt som helst, det fascinerar mig bara att "Office Favorites" fungerar så bra att öppna ett Word-dokument från Excel, men inte alls när jag försöker öppna ett Excel-dokument från Word.
Försök att skapa en tom ny Excel-fil och spara den i "Office Favorites", och försök sedan öppna Excel-filen från "Office Favorites" i Word-applikationen.
Tack på förhand.
·
6 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Om detta är ett dubblettsvar, förlåt. När jag var klar med den förra märkte jag att min session hade gått ut. Jag vet inte om det skickades in eller inte.

Jag har installerat den senaste versionen av Office Tab, 13.10.0.0. Faktum är att både Office Tab och Office 365 installerades på en ny dator under den senaste veckan.

Problem #2: Jag skapade en tom Excel-fil, "OfficeFavorites.xlsx" och la till den i gruppen Office Favorites. Sedan försökte jag öppna den, både med Excel stängt och sedan med Excel öppet och aktivt. Filen öppnades inte i båda fallen.

Jag är imponerad av och uppskattar ditt stöd i dessa ämnen. Jag hoppas att du inte ser dem som klagomål eller har känslan av att jag nedvärderar Office Tab på grund av dem. Tvärtom, jag tycker att applikationen är extremt användbar, och dessa frågor är bara mindre anomalier som jag tycker är intressanta och som jag hoppas att du också gör.
·
6 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Hallå,
Detta bör vara en bugg under vissa omständigheter.
Vi kommer att försöka fixa det i nästa version.
Försök att klicka på Excel-filen två gånger för att öppna den från Office Favorite-gruppen.
Tack på förhand.
·
6 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Visa hela inlägget