By John fredagen den 16 december 2022
Inlagd i Fliken Office
svar 4
Gillar 0
Visningar 5.4K
Röster 0
Kör Powerpoint för Microsoft 365 MSO (versioner 2212, 64 bitar). Office-fliken fungerar bra för Excel och Word, men om du råkar ha tre eller fler Powerpoint-däck öppna låser den och fryser Powerpoint. Jag måste sedan göra en hård avslutning på Powerpoint. Jag kör den senaste versionen av OfficeTab. detta har varit ett problem med tidigare versioner av officeTab. Jag har varit tvungen att inaktivera officeTab för PowerPoint och bara använda officetab för Excel.

Kommer detta problem att lösas? gått 4 år.
Jag har inaktiverat alla andra PowerPoint-tillägg, och kontorsfliken fungerade en gång när jag hade tre .pptx-flikar i en vy men kraschade sedan. nu tillåter inte Powerpoint mig att göra tillägget officefliken aktivt. det gör den inaktiv; oavsett, om jag ändrar statusen till aktiv, återgår den till inaktiv. Jag har avinstallerat och installerat om det, och samma sak händer. öppna en .pptx-fil, står det att powerpoint har problem med office tab-tillägget och inaktiverar det för .pptx.
·
1 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
om jag ändrar statusen till aktiv, återgår den till inaktiv. Jag har avinstallerat och installerat om det, och samma sak händer. öppna en .pptx-fil, står det att powerpoint har problem med office tab-tillägget och inaktiverar det för .pptx.
·
11 månader sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Hej där,

Kan du försöka inaktivera de andra tilläggen du har för PowerPoint och kontrollera om Office Tab fungerar korrekt efteråt? Vi beklagar eventuella olägenheter.

Amanda
·
11 månader sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Jag har inaktiverat alla tillägg för PowerPoint, och problemet kvarstår. OfficeTab kraschar och säger att det har problem med PowerPoint efter att du har mer än 1 pptx-fil öppen. Ibland, när du öppnar PowerPoint, står det att det har problem med OfficeTab.
·
11 månader sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Visa hela inlägget