By kris.wharton onsdagen den 01 april 2020
Inlagd i Fliken Office
svar 11
Gillar 0
Visningar 9.1K
Röster 0
Excel gör detta enkelt genom att gå till Visa-Nytt fönster, men med Office-fliken (14) installerad kan jag inte få det att fungera.

För att förtydliga, skulle jag vilja öppna "samma" Excel-arbetsbok i två olika fönster, så att jag kan arbeta med två olika kalkylblad samtidigt.

Jag kan uppenbarligen komma runt det genom att spara ett kalkylblad i en ny separat fil, men det verkar vara ett onödigt extra steg.

Hoppas på svar direkt.

Tack,

Kris...
Tryck CTRL+N för att skapa ett nytt fönster. Excel anger flera fönster i samma arbetsbok genom att lägga till ett kolon och ett nummer till filnamnet i namnlisten. Växla till det nya fönstret och klicka sedan på ett ark som du vill visa. Upprepa steg 1 och 2 för varje ark som du vill visa i ett fönster.
·
3 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Jag inser detta, men med office-fliken installerad fungerade det inte. Fungerar detta för dig med Office Tab installerad?
·
3 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Visa - Nytt fönster fungerar bra för mig - jag använder Office 2019
·
3 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Förlåt - ignorera föregående, det fungerar inte
·
3 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Frustrerande, eller hur?
·
3 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Hallå,
Kan du försöka ta några skärmdumpar för att visa problemet? Eller kontakta oss via support@extendoffice.com. Tack på förhand.
·
3 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Se tre skärmdumpar nedan.

Alternativet "Öppna i nytt fönster" är inte tillgängligt!

Vad är lösningen???
·
3 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Jag frågade om detta i april, och någon som heter Jay Chivo sa att det inte stöddes.

Verkar vara en väldigt grundläggande sak att kunna se och arbeta på samma fil i två fönster.

När kommer detta att åtgärdas?
·
3 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Fungerar inte. Ctrl + N skapar en ny bok, inte ett nytt fönster i samma bok.

Normalt skulle jag välja -Visa, -Nytt fönster, då får jag samma arbetsbok öppen i två flikar, men i samma fönster.

Jag vill se samma arbetsbok i två olika fönster, i mitt fall, var och en på en separat bildskärm.

Detta görs enkelt i Excel, utan office-tab installerad.

Jag antar att jag kan inaktivera office-tab tillfälligt och sedan återaktivera den. Det verkar som om det alternativet borde kunna undvikas
·
3 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Jag är inte säker på om det här är något bra men det går runt problemet:

på öppet arbetsblad, gå till Visa --> Nytt fönster
Jag ser då två flikar för samma arbetsbok bredvid varandra med olika nummer i namnen
Gå sedan till Visa --> klicka på "visa sida vid sida"
Detta öppnar sedan två versioner och jag kan dra en till den andra skärmen. (det verkar stänga ner flikarna lägga till dock)
Om du klickar på 'visa sida vid sida' igen, går det tillbaka till tidigare
·
3 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Jag ska prova det, åtminstone tills Kutools fixar detta, det är en bra lösning. Jag måste stänga alla mina kalkylblad utom det jag behöver duplicera.

Det är en förbättring!

Tack för att du inte gav upp med detta (
·
3 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Visa hela inlägget