By blåsa på fredagen den 14 oktober 2022
svar 12
Gillar 0
Visningar 6.3K
Röster 0
Hej där,

Jag har ställt in några regler för att automatiskt ta bort vissa bilagor från specifika avsändare, men jag har problem med att bearbeta dem.

Ibland lossnar de, andra gånger ignoreras de?

Det är mycket viktigt för vår programvara för fakturahantering att dessa bilagor är korrekta.

Kan du tipsa om vad jag kan göra för att säkerställa att dessa regler inte ignoreras?

Vänliga hälsningar,
Berian
Hej där,

Kan du berätta för mig vilken version av Kutools och Outlook du använder? Och vilket språk använder du i din dator?
Reglerna fungerar i den ordning de är i regellistan. Så snälla, kontrollera ordningen på reglerna, eller bifoga en skärmdump av reglerna du ställer in till oss.

Amanda
·
1 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Hej Amanda,

Versioner:
Microsoft® Outlook® för Microsoft 365 MSO (version 2209 Build 16.0.15629.20196) 32-bitars
Kutools för Outlook 16.00

Ett exempel på att reglerna inte gäller korrekt kan ses på skärmdumpen.

E-postmeddelanden togs emot i morse, det ena mejlet hade bilagorna lossnat, det andra gjorde det inte - samma regler gäller för båda mejlen.

Känns bara lite träffad eller miss när det kommer till att reglerna fungerar eller inte och jag kan inte se ett mönster om varför de inte lossnar.

Vänliga hälsningar,

B
·
1 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Hej där,

Tack för informationen. Jag har redan vidarebefordrat detta till vårt utvecklingsteam.
När de har en lösning skickar jag den till dig. Vänta tålmodigt.

Amanda
·
1 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Hej Amanda,

Jag skulle kunna få en uppdatering om detta eftersom jag fortfarande har det här problemet.

Vänliga hälsningar,

B
·
1 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Hej Amanda,

Finns det också ett sätt jag kan exportera/importera mina Kutools Auto-Detach-regler utan att behöva ange dem igen på en annan dator?

Vänliga hälsningar,

B
·
1 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Hej Blowe,

Prova betaversionen nedan: https://download.extendoffice.com/downloads/Kutools-for-Outlook/Beta/OutlookKutoolsSetup.exe

Om det finns något problem, berätta för mig.

Om att exportera/importera dina Kutools Auto-Detach-regler - Ledsen att du inte kan göra det. Vi kommer att överväga att lägga till funktionen i framtida versioner om det finns fler förfrågningar om export/importregler.

Amanda
·
1 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Tack Amanda,

Har använt detta den senaste veckan och det verkar vara en förbättring. De e-postmeddelanden som nu inte tas bort är inte längre slumpmässiga!

Jag har försökt titta på produktsidorna och verkar inte hitta något svar, men jag tror att problemet jag har nu är att för vissa regler har jag bara inkluderat From @domain.com - kan vi ange partiella e-postadresser här eller måste det vara ett fullständigt e-postmeddelande?

Vänliga hälsningar,
B
·
1 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Hej B,

För den aktuella versionen av Kutools för Outlook måste du använda en fullständig e-postadress för att regeln ska gälla.

Och jag har vidarebefordrat feedbacken till vårt utvecklingsteam. Vi kommer att se om vi behöver inkludera partiella e-postadresser i regler för framtida versioner.
Tack för din feedback.

Amanda
·
1 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Hej Amanda,

Upplever fortfarande problemet där vissa e-postmeddelanden inte har bilagorna lossade, men andra e-postmeddelanden med samma kriterier är det.

några nyheter om detta?

Vänliga hälsningar,
B
·
1 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Hej B,

Enligt en av våra utvecklare, kan du försöka vänta tio sekunder efter att du öppnat Outlook utan någon åtgärd (inget klick, ingen rullning, bara lämna det där)?

Och se om detta fungerar.

Amanda
·
1 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Lite förbryllad över detta svar.

Det faktum att reglerna inte tillämpas sker slumpmässigt, två e-postmeddelanden med samma kriterier, det ena lösgörs, det andra inte. Inte alltid samma regler förekommer på olika regler också.

Jag vet inte riktigt vad det är tänkt att vänta 10s på start.
·
1 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Hej B,

Det beror på att Kutools kommer att skanna dina meddelanden på cirka 10 sekunder vid start eller ett nytt meddelande mottaget. Men skanningen kommer att avbrytas om det görs några åtgärder i Outlook, vilket kommer att leda till att vissa av dina meddelandebilagor missar.

Och detta är anledningen till att jag rekommenderar dig att försöka vänta i cirka 10 sekunder vid start eller när ett nytt meddelande tas emot. Hoppas detta hjälper dig att förstå.

Och vi arbetar nu med funktionen så att Kutools kan skanna meddelanden mycket snabbare. Vi kommer att göra vårt bästa för att släppa den uppdaterade versionen av den här funktionen när vi lanserar nästa Kutools-version.

Om du har några frågor, tveka inte att fråga mig.

Amanda
·
1 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Visa hela inlägget