By csbrub måndagen den 28 november 2022
svar 8
Gillar 0
Visningar 8K
Röster 0
Med KuTools för Outlook letar jag efter ett sätt att söka i alla Outlook-e-postmeddelanden i alla Outlook-mappar och undermappar. Det jag hittade är att jag bara kan söka i en mapp åt gången. Finns det något sätt att göra det jag behöver göra? Tack.
Hej där,

Ja. Du kan hitta Avancerad sökning i sökgruppen på fliken Kutools.
I Avancerad Sökning rutan kan du välja Alla Outlook-objekt för sökomfånget.
all-items.png


Om du har ytterligare frågor, tveka inte att fråga mig.

Amanda
·
1 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Tack Amanda, men jag provade den avancerade sökningsfunktionen du föreslog och den hittar inte saker som jag behöver den för att hitta. På mitt konto har jag min huvudsakliga Outlook-postlåda med typiska mappar (Inkorg, Raderad, Skickat, etc.) och jag har även tillgång till två delade brevlådor. Var och en av dessa delade postlådor har mappar och undermappar. Som ett test sökte jag direkt efter ett känt e-postmeddelande med en exakt från-adressmatchning som finns i en av de delade postlådeundermapparna. Den avancerade sökningen hittar den inte om inte den exakta undermappen som e-postmeddelandet finns i är vald. Detta är samma beteende som den ineffektiva MS Outlook-sökningen.

Jag hoppas att förklaringen hjälper eftersom jag verkligen behöver söka i alla brevlådor och alla deras respektive mappar och undermappar med en enda sökning. Jag är vårt företags IT-chef och vi utvärderar dina KUTools för företagsomfattande distribution. Just nu har KUTools ett exemplariskt gränssnitt och användarvänlighet för det, men det här är en showstoppare.

Några förslag?
Tack, Cliff
·
1 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Hej Cliff,

Vänligen gå till Alternativ och kontrollera om du har markerat alternativet som visas nedan.
check-option.png


Om inte, markera alternativet och ge den avancerade sökningen ett nytt försök. 😊

Amanda
·
1 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Ja, det vill säga rutan är markerad och mina alternativ är desamma som din bild. Som sagt, här är en beskrivning av vad jag har försökt (många gånger) att söka efter e-postmeddelanden och sökparametrar och resultaten av dessa försök. Jag har inkluderat ett par skärmdumpar så att du kan se mina sökalternativ och avancerade sökdialoger.

1) Bekräftat att jag har rätt inställningar för sökalternativ (Ja)
2) Utförde en fullständig ombyggnad av sökindexet (Ja)
3) Sökte efter exakta e-postmatchningar med "Alla Outlook-objekt", "Från" (eller) "Ämne" och "Mottagna när som helst".
4) Resultaten av sökningen är som följer (och detta är alltid samma resultat)
a) E-postobjekt som finns i någon av MINA PERSONLIGA mappar, hittas alltid (framgång)
b) E-postföremål som finns i någon DELAD MAILBOX-mappar hittas aldrig (fel)

Jag behöver verkligen 4b) för att lyckas men jag har slut på idéer. Eventuella ytterligare förslag skulle vara bra, annars måste jag försöka hitta en annan söklösning. Ditt stöd är fantastiskt och jag hoppas att vi kan lösa problemet. Tack i alla fall för hjälpen.

--Klippa
·
1 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Amanda,

Jag tror att jag har hittat orsaken till att sökningen misslyckades och kommer att pröva ett annat tillvägagångssätt. Efter en hel del efterforskningar, vad jag fann var att för att få Outlook att söka i allt inklusive delade brevlådor, måste du göra detta.

Du måste använda Outlook "Lägg till konto"-knappen, ange den delade postlådans adress och inget lösenord. Använd sedan UPN/lösenordet för personen med Full Access-behörighet till den delade MB när du uppmanas att göra det. Detta kommer sedan att lägga till den delade MB som ett extra Outlook-konto och när det är gjort kan du använda alla sökalternativ på alla brevlådor.

Jag har begärt inloggningsuppgifter för våra delade MB så att jag kan prova detta. Om detta fungerar löser det förhoppningsvis problemet. Jag kommer att skicka ett svar så fort jag vet resultatet, men vad jag har läst borde detta fungera.

--Klippa
·
1 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Hej Cliff, hur gick tillvägagångssättet?
·
1 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Tja, det tog några dagar att verkligen testa detta, men tyvärr fungerar det inte för oss. Det visar sig att våra delade postlådor inte har associerade användarkonton och därför finns det inga inloggningsuppgifter att ange. Eftersom det inte finns några referenser att ange kan vi inte skapa ett separat konto i Outlook för de delade MB som i sin tur skulle tillåta Outlook att indexera mappen och inkludera den i en "global sökning" av alla brevlådor.

Det enda sättet att söka i en delad MB efter e-postmeddelanden med KUTools är att välja exakt den delade MB-mapp där det sökta e-postmeddelandet finns, välj sökalternativet "Aktuell mapp" och sök sedan. Detta kommer inte att fungera för oss eftersom vi har många mappar och inte ett sätt att veta vilken eller vilka mappar som kommer att ha e-postmeddelandena.

Om du har några fler förslag eller ändringar i framtiden som möjliggör sökning i delade MB, vänligen meddela mig. Jag måste gå vidare och välja en annan lösning. --Klippa
·
1 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Det var synd... vi har letat efter en lösning, men det finns inga bra sätt att få sökningen gjord.
När vi har en lösning kommer vi att dela den till dig och kommer naturligtvis att inkludera den i Kutools.

Om du hittar ett sätt i framtiden, vänligen dela det med oss

Amanda
·
1 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Visa hela inlägget