By Samoreen på måndagen den 05 augusti 2019
svar 3
Gillar 0
Visningar 4.7K
Röster 0
[använder Windows 10 Pro 1809 - Office 2019]

Hej,

Jag utvärderar för närvarande Kutools och än så länge fungerar det som förväntat. Jag har dock problem med att tillägget ibland inte laddas. Jag tror att jag vet orsaken men jag kan inte fixa detta själv.

När jag öppnar en ny Windows-session har jag två program igång vid uppstart: Outlook Google Calendar Sync (OGCS) och Gå till Contact Sync Mod. Båda programmen kommer åt Outlook via OLE Automation när de startas. Så outlook.exe-processen körs möjligen redan dold (huvudfönstret är inte synligt) innan jag själv startar Outlook. I så fall, när jag startar Outlook, visas ingen startskärm (processen körs redan) och huvudfönstret visas omedelbart. Men Kutools-tillägget är inte laddat. Om jag avslutar Outlook och startar om det, laddas Kutools-tillägget.

Om jag inaktiverar lanseringen av OGCS och Go Contact Sync Mod vid start är det inga problem, även om jag startar dem efter Jag startade Outlook själv. Egentligen verkar det som att problemet ligger i OGCS (som verkar göra mer komplexa saker med Outlooks automationsmotor).

Jag har försökt starta OGCS med en fördröjning och det är inga problem om jag startar Outlook innan fördröjningen löper ut. Men detta kommer inte alltid att vara fallet. Så det här är en tillfällig lösning. Uppenbarligen konkurrerar Kutools och OGCS om någon Outlook-resurs.

Någon aning om detta konstiga beteende?

Tack.
Ursäkta det dubbla inlägget. Jag trodde att den första hade gått förlorad. Jag var inte medveten om att det skulle ta så lång tid för inlägget att publiceras. Detta kommer inte att göra diskussioner särskilt lätta.
·
4 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Jag kan nu beskriva detta problem enklare och mer exakt.

Om outlook.exe-processen startas av en extern applikation som en OLE Automation-server (Outlooks huvudfönster är därför dolt), laddas inte Kutools-tillägget. I det här tillståndet, om användaren startar Outlook (processen körs redan), visas Outlooks huvudfönster omedelbart (ingen startskärm) och Kutools är inte synliga i menyfliksområdet (eftersom tillägget inte laddades).

Om Outlook startas av användaren innan någon annan OLE Automation-klient har gjort något försök att komma åt Outlook som en server, det är inga problem.

Jag märkte precis att fliken Tillägg i Outlook påverkas på samma sätt.
·
4 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Hallå,
Tack för din feedback.
Vi kommer att försöka fixa det i de kommande versionerna snart.
·
4 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Visa hela inlägget