Anonym användare
  Fredag, 05 augusti 2022
  1 svar
  7.9K besök
0
Röster
Ångra
Kan du SNÄLLA göra ett tilläggsverktyg för MS Access? Jag har en björn av en tid. Jag importerar en ENORM .csv-fil till Access som innehåller >4 miljoner rader med data. Tre av fälten som jag importerar i importeras på något sätt som "Double" i Access så det lägger till 2 decimaler till siffrorna i dessa 3 kolumner. (((Jag analyserar också filen till mindre filer som jag kan arbeta med i Excel och jag har Kutools men kan inte hitta en lösning för det här problemet där. Jag gör några uppdateringar av de mindre xlsx-filerna och sedan återimporterar jag dem tillbaka till Acceess och lägg till allt i en stor tabell som jag sedan exporterar ut i .csv-format))) Dessa kolumner är "datum" men de är inte formaterade på originalutdata som datum, och eftersom det finns så många rader - åtkomst är det enda jag kan använda för att försöka manipulera filen. Men - INGENTING jag gör i Access hindrar decimalerna från att visas när jag exporterar det tillbaka till .csv-format. "Datumen" i kolumnen ser ut så här: 4302023 (vilket är den 30 april 2023) och jag måste visa den med en inledande nolla för ENDAST månaderna jan-sept. Jag behöver att det ska se ut så här i Access och exportera det för att se ut på samma sätt som; 04302023 till csv. Vad den gör är att exportera med |04302023.00| i min röravgränsade export till .csv. ELLER exporterar den som 4302023 -utan den inledande nollan för månaderna jan till sept. :( HJÄLP !!!! Jag skriver inte kod så jag kan inte göra så mycket mer...
1 år sedan
·
#3007
0
Röster
Ångra
Hej där,

Tack så mycket för ditt förtroende och din tid. Vi har dock för närvarande ingen plan för att skapa ett tillägg för MS Access.

Om du har frågor om Excel, Word eller Outlook, tveka inte att skriva här :D

Amanda
  • Sida:
  • 1
Det finns inga svar på det här inlägget än.