By UI-Kutools måndagen den 16 maj 2022
svar 9
Gillar 0
Visningar 7.6K
Röster 0
God dag,
Om jag har en arbetsbok med 1 kalkylblad i, hur kopierar jag alla 30 kalkylbladsdata till ett huvudark?
Hej där,

Du kan använda Kombinera kalkylblad funktion i Kutools för Excel. Följ stegen nedan:

1. Under Kutools Plus flik, hitta gruppen Arbetsböcker och ark. Klicka Kombinera.
combine.png


2. Välj det första alternativet och klicka sedan Nästa.
option.png


3. Följ sedan stegen i dialogrutan.

Mer information om funktionen, se sidan: https://www.extendoffice.com/product/kutools-for-excel/excel-combine-worksheets-into-one.html

Om du har ytterligare frågor, tveka inte att fråga mig.

Amanda
·
1 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Tack Amanda. En fråga till :-) Hur hittar jag dubbletter i samma rad över flera kolumner?
·
1 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Under fliken Kutools, hitta gruppen Redigera, Klicka Välja > Välj Duplicera och unika celler.
duplicate.png


I popup-dialogrutan:
1. Klicka på intervallvalsknappen (riktad med en röd pil) för att välja raden du nämnde.
2. Under Baserat på avsnitt, välj Enstaka cell.
3. Under Regel och Bearbetning av resultat sektioner väljer du de alternativ du behöver.
4. klick OK. Dubbletterna kommer sedan att väljas och visas på det sätt du ställt in.
setting.png
·
1 år sedan
·
0 Likes
·
1 Röster
·
0 Kommentarer
·
Låt mig förtydliga Amanda:

Exempelvis:
Kolumn A Kolumn B Kolumn C Kolumn D
Rad 1 Siphelele Trueman Trueman Nxasana

Jag letar efter en formel som säger att det finns en dubblett i rad 1 kolumn B & C
·
1 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·

Exempelvis:
Kolumn A Kolumn B Kolumn C Kolumn D
Rad 1 Siphelele Trueman Trueman Nxasana

Jag letar efter en formel som säger att det finns en dubblett i rad 1 kolumn B & C

I fallet ovan skulle formeln vara =OM(ANTALOM($A$1:$D$1,A1)>1,"DUPLICATE","")
För mer information, se artikeln: https://www.extendoffice.com/documents/excel/4000-excel-find-duplicates-without-removing.html#a2

Amanda
·
1 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Hej vänner,
Snälla hjälp mig att lösa min utmaning:(
Jag har problem med en stor tabell när jag vill skapa en sammanfattning av den här tabellen enligt nedan:
1- min tabell har några celler sammanslagna, därför kan jag inte skapa en pivottabell.
2- i varje rad nummer som innehåller mellan 7 till 11 rader men radnummercellerna är sammanslagna i kolumn A, detta betyder att jag har med varje rad nummer mer än en rad höger sida om det.
3- Vad jag behöver i den nya tabellen är att hämta data från huvudtabellen med minimivärden i priskolumnen "J" och om det finns mer än en vara med samma pris mellan vissa leverantörer måste jag också lägga till dem i nya tabell men med samma radnummer precis lagt till med index i slutet av varje rad nummer så här: 101-->101a
Jag laddade upp mitt excel-datablad med denna begäran.
Det är ett nöje för mig om någon hjälper mig med en VBA-kod.
Tack och hälsningar.
·
1 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Tyvärr sömmar kan inte ladda upp någon fil!
Jag vet inte varför!
Vänligen vägled mig hur kan jag bifoga min excel-fil.
·
1 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Hej igen,
Kära vänner, jag kunde bara ladda upp min fil till Google Drive och få länken till min förfrågan.

Arbetsblad[/url]https://docs.google.com/spreadsheets/d/1hoANMsiIs6cnGCQG6LFINv41P1r9YkHI/edit?usp=sharing&ouid=101876086797041785217&rtpof=true&sd=true
·
1 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Hallå där,
Tja, jag kommer att dra tillbaka min förfrågan och snälla ta inte tid för denna begäran.
Tack för er uppmärksamhet.
·
1 år sedan
·
0 Likes
·
0 Röster
·
0 Kommentarer
·
Visa hela inlägget